söndag 25 mars 2012

Gillar INTE när tiden ändras!

Urk, jag hatar sommartid! Varför slutar de inte upp med denna galenskap? Brukar vara helt kass i en vecka efter "timmen som försvann"....

Nåja, över till annat! Solen skiner! Hur gott kan inte det bli!? Var toppenväder i fredags med, då gråter man inte över att man har ett jobb som gör att man är en hel del utomhus!

Jag har varit lite slö med uppdatering, men här kommer lite om den gångna veckan. I bilder och ord som vanligt.

I torsdags var jag hos min optiker för ögonkontroll. Att min syn inte var bra var föga överrasknade för optikern, tydligen hade en hel del kunder haft problem. Orsaken till problemet är proteinuppbyggnad på linserna som de rekommenderade rengöringsvärskorna inte kunnat ta bort tillräckligt. Har nu använt dessa nya medel sedan i tordags, men synen är inte riktigt ok än, bättre men inte bra. Eventuellt behöver jag ta med linserna till optikerna så att de kan polera dem rena. Mina ögons hornhinnor blev kontrollerade och fotograferade, det såg allt bra ut.
Två nya rengöringsprylar som jag fick. Det i den röda flaskan använder man varje dag.

Man rekommenderas att låta linserna ligga i minst 6 timmar med en enzymtablett 1 gång/månad


I tordags köpte jag även en ny hårvårdsserie, har tidigare använt ett shampoo för färgat hår från Maria Nila. Den här hårvårdsserien från Amika har min frisör snackat gott om vid flera tillfälle. I måndags kom de efter lång väntan till salongen. Jag köpte ett reseset, perfekt storlek på produkterna när man bara vill testa, hopplöst med stora dyra flaskor och det sen visar sig att shampoot inte passar ens hårtyp. Men jag måste säga detta var bra för MITT hår! Mitt hår vill gärna frissa och bli stort när det är nytvättat, det var betydligt mer hanterbart bara efter en tvätt. Får väl se i framtiden om jag är lika nöjd när jag använt det några gånger.

Necessärens utsida

Produkterna inuti, den lilla påsen högst upp ingår inte i original, den tiggde jag till mig

Ingredienserna, klicka upp till större vid intresse

Anledningen till att jag besökte min frisör denna dag var denna: Ett set med plattång och fön. Får nog säga att den här förpackningen är det löjligt lyxigaste jag sett på länge!

Vad är detta undrar Kakan

Inuti en ask med glansigt tyg

Mönster ska det vara...

Inuti den löjligt lyxiga asken, ännu en lyxig "portmonäväska"

Det jag vill ha, en plattång med tillhörande resefön

Annat smått och gott från de senaste dagarna

Ett vårtecken på väg till jobb! Nu börjar det hända grejer!

Åt Sushi tordagskväll, jag gillar det, han är lite mer skeptisk :-)

Citronsmak på fredagen, slank ner en hel del i fredags... Lite på lördagen med... Skärpning nu alltså

Har haft lite fler sammanhängande vilodagar denna månad, det verkar funka bra för mig. Känner inte mig så utschasad och sliten som man kan göra av att hålla diet och träna hårt annars.
Igår blev det ben, vader, bröst och axlar på gym. Idag ska ryggen och armarna få sitt. Har lagt in lite mer cykel istället för bilkörning, det kanske gör lite på sig för det allmänna flåset och lite mer insmygen träning.

Har dessutom lagt in två nya länkar i min blogglista. Den nyfikna för undersöka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar