lördag 3 mars 2012

Dagens näsapa och "Orly Space Cadet"

Gjorde stan efter jobb igår. Handlade bl.a. en glamourgrej, ny mascara (Max factor). Passade även på att be att få påmålat lite rouge i en färg expediten tyckte var passande. Hmmm... Vet inte, kanske hade jag själv målat på lite högre upp på kinderna? Eller?

Som alltid när man tar bilder på sig själv blir man en näsapa då näsan är närmast linsen... Får väl bjuda på det :-).

Tömde min "lilla" kamera, har en kompact kamera med förutom min Nikon D700, en Lumix från Panasonic, utmärkt liten smidig sak att ha med sig. I den hittade jag bilder på julaftons nagellack, ja ni läste rätt julafton! Senaste tillfället jag bar färgat nagellack! Naglarna har varit helt kassa länge nu. Tror det kalla vädret och envisa förkylningar i kroppen har varit tuffa för naglarna. Nu kör jag på med mycket järntillskott och b-vitaminer. Så nu börjar det bli målningsbar längd på dem igen. Så lite mer glamour kan det komma att bli inom en snar framtid här på bloggen. Det duokroma lacket Space Cadet från Orly. Har några till från samma kollektion, men de är inte testade och plåtade än.

Orly Space Cadet

Orly Space Cadet

Orly Space Cadet

Dieten
Fredagens morgonvikt var 53.2kg, jag är rätt nöjd med det resultatet. Nästa veckas mål är att komma under 53kg. Ska snart mot gymet, kanske på cykel för första gången på länge. Vädret har ju blivit helt fantastiskt. Det här behövs efter flera trista veckor!

Jag köpte ett nytt sort kött igår för kvällens ätarmål.


Mmmm, det blev gott, kommer köpa det fler gånger. Är annars väldigt nöjd med nötfärsen som jag vanligtvis köper från Citygross här i stan. Förutom spaghetti (glutenfri givetsvis) med köttfärssås slank det ner några Dalblads proteinbars extra, lite godis och glass i ett stort lass... Idag var morgonvikten 54.6kg :-).

 


Vet inte varför blogger klöddar idag, kunde inte bli av med färg bakom text... well, well, tålamod är inte min starkaste egenskap heller, vill inte skriva om hela inlägget för att bli av med det heller... Ha en skön dag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar