tisdag 7 juni 2011

Solsvedda armar och flygtur i helikopter

Jag, pojkvännen och svärfar åkte till Eslöv i söndags. Eslöv fyller 100 år i år om nu nån missat det med tanke på att kungen var där igår. I söndags var det flyget dag i Eslöv. Mycket kul att titta på; flygplan (så klart!), helikoptrar, veteranbilar, flyguppvisning av alla möjliga plan, fallskärmshoppning, turflygnig med helikopter och det mäktigaste av allt en uppvisning av JAS Gripen! Är väl ingen maskinnörd, men det är mäktigt med JAS, hela området skakade som av åska. Roligast var en turåkning med helikopter!  För kort tid, annars en ny upplevelse för mig. Filmade hela åkturen (ja, det går att göra med Nikon D90). Delar med mig av lite blandade bilder från i söndags.

Planet som fallskärmshopparna åkte med


Den röda i mitten är den vi åkte med, tack svärfar!




Pissenisse, bara för dem som kan stå upp!




Cadillac


Ford, den fräsigaste för dagen i mitt tycke!


Bara kolla navkapslarna!




Äldsta veteranbilen den dagen

En ny lärdom efter dagen; det är svårt att plåta bilar, framför allt när det kryllar av människor, allt speglas i lacken och kromen. Lyckades få till en del omedvetna självporträtt och några medvetna i lack och kromspeglingar. Kolla in navkapseln tex :-). (alla mina bilder öppnas i större format om man klickar på dem, bakåtknapp för att komma tillbaka till bloggen).

De solsvedda armarna då? Ja, det är mina armar som blev ordentligt brända under dagens gång. Brukar aldrig bränna mig, men kanske var det den långa kön till åkturen i helikopter som fick mig på fall?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar