onsdag 8 juni 2011

En av mina blogglänkar

Längst ner på min blogg har jag länkar till andra bloggar. Idag tänkte jag presentera en av dem, den näst översta. 2006 hittade jag Stina på nätet då jag letade efter någon som var duktig på Japanska tatueringar. Stina hade målat fina tavlor i precis min stil. Dessutom var allt tatueringsarbete hon gjort utmärkt, inga sneda ben på hästar eller vindögda vikingar som jag sett på andras gallerisidor. Kontakt togs och jag fick bokat tid att göra över ett av ungdomens misstag.

"Förr" växte inte duktiga konstnärer på träd som idag, utan man tog med sig en bild, tatueraren kalkerade av, följde linjerna djupt ner i huden... Japp, och så blev det väl sådär. Hade jag fått välja om hade jag aldrig gjort något alls, men nu vill jag ha nåt som jag inte känner att jag vill dölja. Idag är nästan alla tatuerade, så det hade varit mer unikt att vara "naken".

Hm.. vad är det? Jo en kalv... Född i oxens stjärntecken. Men detta är ju inget vackert!


2006 En lotus fick täcka över den vindögda saken

 Men tro nu inte att det räckte med ett misstag, nädå, jag gjorde fler. Fast dessa var då mer i en stil som jag gillar. När jag åkte hem från Stina föll mina ögon på andra armen, och jag tänkte tusan vad urvattnad den ser ut och ja, rent utav ynklig. Så ny tid bokades med Stina. Jag sa till Stina att jag har alltid tyckt att gröna drakar är snyggast, jag vill ha slingor, blommor och det ska vara feminint. Sen fick hon fria händer. Det tog 2 sittningar att genonföra färbättringen. Ena gången gjordes allt det svarta, färg kom nästa gång.


Andra armen

2007 Efter Stina fått fria händer

Till sist, om någon nu blir sugen på att låta Stina fixa till något gammalt misstag eller rent utav skapa nya "misstag" ska vara medveten om att Stina brukar ha två bokningsdagar/år. Missar man det får man snällt vänta till nästa gång. Och man kan inte förvänta sig att få tid heller :-). Men duktig som tusan är hon (och ännu bättre idag) och jag kan vänta länge på att få något bra jobb gjort. Missade denna bokningsdagen, fick ingen tid förra... Men jag får passa på nästa gång då vinterhalvåret känns som bättre tillfälle att ha nytatuerad hud. Den snedögda kalven kikar igenom färgen (inte Stinas fel) så jag tänkte mörka till blomman lite och få tillagt lite mer slingor, skuggor och pims.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar