torsdag 23 juni 2011

Ett nytt nagellack

Kunde inte låta bli, mitt första riktiga hololack! Svårt att lacka med och som syns på bilderna kräver det nog lite övning. Underlack är ett måste sa de i butiken och det har jag, men lätt var det inte för den sakens skull.
Holo-effekter är svårt att få fram rättvisande på bild, så jag sätter in några stycken så kan ni få en uppfattning om det hela. Har testat hållbarheten på gym, och det håller måttet, så det blir nog fler från denna serie. Så grymt häftigt!






Utomhus i solen

Utomhus i solen

Tummnagel i närbild

2 kommentarer:

  1. Ett bra köp vill jag påstå ;) Mer holografiskt än så här blir det inte, MUS's hololalck är helt fantastiska och i en klass för sig! Men ack så jobbiga att lacka med! Köpte du deras special-underlack för hololack? Det funkar men är ju himla dyrt. Om inte kan man använda ett överlack som underlack, det gör att hololacken uppför sig lite bättre. Nagelvärlden brukar rekommendera Seche Vite för det syftet men det funkar nog med annat också skulle jag tro.

    SvaraRadera
  2. Nä, jag köpte inte deras special-underlack, det gick med det jag har (scratch nails). Men det var helt klart tålamodskrävande, 4 lager fick jag lägga med tungan rätt i mun :-). Seche Vite pratar många om, är det nåt "mirakel" underlack?

    SvaraRadera