torsdag 9 juni 2011

Nyfunnet intresse

Vet inte om det är åldern eller vad, men helt plötsligt har jag blivit intresserad av att göra nåt med mina naglar. Efter lite snokande på nätet hittade jag lite olika rekommendationer. Dessa två förslag fastnade jag för:


I flaskan är det en nagelolja (Nail food av svenska märket Scratch nails AB) som enligt baksidetexten ska smörjas in två gånger/dag (en droppe per fingertopp). 

Filen är från Depend och är gjord i glas. Kan inte svara för hur den är jämfört med andra glasfilar, men bättre än de tidigare filar i andra material som jag använt under livet.

Naglarna har svarat väldigt bra på nageloljan (började i tisdags så det gör stor skillnad redan!), så jag kommer att följa rekommendationerna ett tag till. Dock blir man lite flottig om fingrarna, så ska man iväg nånstans är det inte lämpligt. Tar mindre av olja än vad som rekommenderas, överflödet smetar jag ut på tånaglarna och även de ser mycket finare ut nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar