onsdag 6 mars 2013

Nämen!

Vart tar tiden vägen? Snabbt går det!

 I början på veckan, Mårtenstorget i Lund. Nu är våren här!

 Kvällssolen när jag skulle iväg till gymet nu ikväll

Har känt mig rätt sunkig den senaste tiden, mör i kroppen och trött. Så träningen har legat rätt mycket på sparlåga. Har fyllt upp mig med mer mat, försökt sköta min sömn, bastat och tagit det ganska så lugnt. Peppar, peppar... det har inte blivit mer av det!

Tog mig till gym idag och körde ett lättare ben- och vadpass.

 Blev "cyllan" till gym

Rätt mycket träningsvärk efter gårdagens ridlektion då vi arbetade med vår sits i trav och övergångar mellan trav/skritt. Alltid en härlig känsla i kroppen efter ridningen! Gillar allt! Rykta och mysa med hästen, att bli utmanad i själva tekniken i ridningen... Lagom mycket social kontakt med, har rätt gott om den varan genom mitt jobb redan.

 Faxi väntar i stallet

 Och nu är han klädd och redo!

Det har blivit lite kvällspromenader med kärestan, känns bra med lite kvällsluft. Mer sånt framöver!

Med barnen så har vi varit på Skissernas museum här i Lund. För dem var det att skapa inför en kommande utställning, själv tog jag bilder för inspiration både inför jobb och annat.

 Kryllar av superhjältar och andra figurer

 Fotografen själv...

 I söndags blev det ett ryggpass som helt oplanerat blev rätt tungt, 95kg i marklyft. Måste vara all mat jag fyllt mig med den senaste tiden :-).

Lördagen tillbringades i vänners sällskap på Sci-fi mässan i Malmö, hade med lilla kameran, men tog inte så mycket bilder som jag gjort tidigare år. 

 Mot Malmö.... kärestan plåtar

 Man kan bli fotad och stödja en bra sak

 Matpaus på Allans korvar, tror jag "korvaludan" hette i alla fall

 Skyltar är alltid kul, här i korvkiosken!

 Utklädda mässbesökare som bjuder på sig själva!

I fredags var vi på jobb iväg till Vattenhallen här i Lund, vi såg film om rymden och så fick barnen uppleva experiment, kul!
 Valde suddig bild med vilje... så slipper jag sudda deras ansikten :-)

En vänlig själ sparade lite glutenfri kaka till mig, då vi missade den annars heliga fredagsfikan pga besöket till Vattenhallen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar