söndag 17 mars 2013

Lite vardagslyx?

Ja, för mig i alla fall att äta två frukostar. Vaknade tidigt som vanligt, så först slank den brukliga kesellan ner. Men med många timmar fram tills det att gymet öppnade, så det hann bli en måltid till :-).

 Havregrynsgröt med mjölk och äppelmos. Njuter av äppelmoset... det är den enda form av äpple som jag tåler numera


Lite mer vardagslyx... dagens lunch... Mmmm.. Kokt potatis och keso, mums!

Lite vitlökssalt på potatisen

På gym körde jag triceps och biceps. Värmde upp med 15min på crosstrainern, sedan dragmaskiner med olika handtag, hantlar och stänger... sedan över till roddmaskinen, körde två kvartar efter varandra.
Den ena kvarten blev lite upphackad då jag testade ett spel.
Ja, de har faktiskt ett spel på roddmaskinen! Ett 4min spel som påminner om flashspelet "Fishy". Man är en fisk som växer om den äter upp andra mindre fiskar. Blir man själv uppäten av en fisk som är större än sig själv börjar man om med en liten fisk. Tyvärr verkar spelet bara vara i 4 minuter, kunde ju varit en kul grej att kämpa med. Man fick anpassa farten på rodden för att flytta fisken upp eller ner för att fånga fisk/undvika bli uppäten.
Sedan blev det lite motionscykel och löpband innan jag gav upp för dagen.
 

Igår tog vi en gemensam promenad i skogen på kvällen, lite läskigt när det är mörkt  måste jag erkänna (även om det finns belysning längs stigarna), det finns ju rätt gott om vildsvin här nere i Skåne. Ett sådant vill man inte råka på i mörkret! Kärestan hade en rejäl pinne som påk ifall det skulle behövas, känns tryggt! :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar