lördag 23 mars 2013

Hopp här i livet!

Har hållt mig länge...men nu kunde jag inte hålla mig längre! Var tvungen att hoppa lite hopprep. Blandade hopp och tekniker testade jag, ca 30min höll jag på. Hoppas jag inte belastat mina vader för mycket. Känns lugnt än så länge.

Innan jag gav järnet med hopprepet testade jag mig själv med "Coopers promenadtest" och körde igenom mina axlar. Som uppvärmning inför löpningen tog jag 10min på crosstrainern för att bli lite uppvärmd i lederna. Varför det kallas promenadtest kan jag inte fatta, det var inte i närheten av promenadtakt vill jag lova! Sprang på rätt så bra, kändes att det var aningens för nära inpå frukosten...
Sprang 2.5km på 14.30min, vilket ger mig resultatet godkänt...
Får nog jobba lite mer på detta om jag vill komma upp på bra/utmärkt :-).

Efter testet körde jag lite axlar med hantelpressar och någon mer hantelövning (ingen aning om vad det kallas...)... sedan gav jag mig på hopprepet.

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------
Hittat på webben om Cooper:
 
http://www.aftonbladet.se/halsa/article10453109.ab

Testa din kondition

Med Coopers promenadtest kan du få en fingervisning om i vilken kondition du är.
 
Så här gör du: Gå, jogga eller spring 2,5 kilometer. Välj den hastighet du känner att du klarar av. Spring en del av sträckan och gå en del, om det passar dig bäst. Mät hur lång tid det tar och jämför ditt resultat med följande tabell:
 
Tid:
Under 12:50 minuter - utmärkt
12:51-14:24 minuter -bra
14:25-15:25 minuter- godkänt
Över 15:26 minuter - dåligt
-------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Fast det finns ju säkert en uppsjö med olika tester om orkar snoka på nätet. Just denna stod med i träningsloggen jag just införskaffat. 



Igår hade jag ätardag och var en stund på Afterwork på Grand med några kollegor. Dyrt vin, mycket folk och surr där... men fina lokaler... 


 Några kollegor beställde räkmacka... tror de små kostade 140:-, själv sparade jag mig till ostmackor hemma, mums!

 Någon vänlig själ bjöd på gott till fredagsfikan... Godast var de med choklad

Tränat har jag gjort sedan förra inlägget, ben i torsdags och bröst/rygg i tisdags. Ridningen blev inställd på grund av den väntande snöstormen som kom av sig här i Lund i alla fall. Längre ut på landet var det nog lite mer besvärligt. 

 Favvomellis på jobb

 Barns skapande, en gul öronpropp blir en kyckling

I måndags fixade jag så jag fick nytt däck och slang till cyllan och lite annat smått och gott som jag bara kan få gjort på stan.

Vi har skapat ett pussel med eleverna nu i veckan

Vet ni vad, nu är det snart påsk! Har fått lite kort av barnen och i personalrummet fanns det ett stort ägg från vår chef fyllt med gott!


 Påsk på bordet i personalrummet





Ingen anledning att skippa gymet i påsk, de håller öppet alla dagar, gött!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar