söndag 24 mars 2013

Fatsecret/Kaloriräknaren appen, del 1


Jag har planerat detta tema ett tag, börjar med del 1.


Detta är den app för mat, träning och viktkurva som jag använder sedan några månader tillbaka. Har tidigare testat ShapeUp, men gillade inte att den appen inte sparade allt man skrev in i den + att den hade en hel del av "titta vad du kan få om du köper fullversionen" (tyckte det var löjligt dyrt, för det var inte tal om att betala en engångssumma. Det är mer ett sorts medlemskap, det kanske passar vissa människor men inte mig).

 ----------
Om man låter Fatsecret/Kaloriräknaren lägga sin ikon synligt på ens skärm så ser det ut så här (på en smartphone kanske jag ska tillägga). Bakom denna lite töntiga symbol med en våg och två fotavtryck döljer det sig en hel del funktioner.

 
 ----------


 Man måste vara uppkopplad till nätet för att kunna föra in uppgifter och kolla på uppgifter (ja, man kan komma in en liten del offline, men man kommer inte så långt med det). Det är nog det som jag tycker är appens största brist: att man måste koppla upp sig för att använda den.



----------


 När man startar appen är det detta fönster som öppnas i första hand. Här får man en god översikt över det mesta.


----------

Om man trycker på de streckade linjerna högst upp till vänster öppnar sig detta val


----------

Väljer man tema så kommer man till detta fönster


 ----------

 I inställningar får man välja grundinställningar, dessa var självklara för mig.



---------- 

Nästa del kommer att handla om mat; matdagboken, det är den mest omfattande delen i denna app.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar