måndag 25 mars 2013

Pikachu!

Ja, så heter min nya bekantskap, fast hon kallas "Pikka". En D-ponny som en arbetskamrat har hemma hos sig som sällskap till dotterns stora pålle. Efter "mycket snack och lite verkstad" lyckades vi äntligen finna en dag som passade oss alla så jag fick chansen att rida på ponnyn. Det gick bra och vi har redan bokat in två nya tillfällen, längtar redan!

 Pikka rids lite innan jag får testa, så jag får en chans att kolla in henne innan jag själv skulle sitta upp. Vi red lite i hagen, sedan ut på en liten testrunda i omgivningarna.

 Efter turen passar hon såklart på att kissa just när jag ska ta bild, därför står hon lite fånigt, fick inte till nån bättre bild. Men jag lär väl ta fler bilder :-)



Fastnade så klart i en ordentligt bilkö när jag skulle dit.... är det inte ofta så när man har en tid att passa? Nåt "skiter sig" på vägen?




 Bärgningsbil, polisbilar och två som krockat...


Men jag har inte bara ridit idag, jag har hunnit med ett ganska så intensivt gympass med. Körde bröst idag, hantelpressar i snedbänk upp till 16kg och bänkpress upp till 40kg. Cardio la jag ingen större krut på idag, 15min på crosstrainern som uppvärmning och 10min motionscykel efter passet och ca 5min hopprep. Hoppandet var mest för att testa hopprepen som min käresta hjälpt mig korta. Tänkte inte ta dö på mig själv när jag visste att jag hade en okänd häst att rida på kvällen.

-------------------------------------------

Nåt som jag lånat med mig hem från skolans bibliotek, en klassiker man sett filmatiserad ett flertal gånger men aldrig läst:


 -------------------------------------------------

När man är inloggad på Fatsecret får man ibland sig ett gott skratt, särleken?!
De som köper(?) annonsplats kanske skulle kolla stavningen lite bättre innan de lägger ut den?



Men tanke på dagens aktivitet, en liten rolig häst.
Jag kan inte få nog av roliga bilder på djur med kul text till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar