tisdag 26 februari 2013

Ridskolestart idag och gott och blandat, mest gott!

Ja, äntligen kom ridskolan igång igen! Superkul!

 Hästlistan... på dörren till sadelkammaren får man kolla vilken häst man ska få rida

 Faxi stod i stallet och väntade på mig, vi har ju träffats förut, det var honom som jag red privatlektion på

Månen är nästan full fortfarande, (till höger i bild är korallen som vi startar vår uppvärmning i med hästarna), riktigt mörkt har det hunnit bli när vi var klara och jag skulle köra hem


Fem dagars träning i rad har det blivit inräknat dagens ridning.
Igår körde jag cardio och triceps. 30min på löpbandet, triceps där emellan, sedan avslutade med 15min rodd. Var inte alls i stöt, ont och mör... Trodde det skulle resultera i nån förkylningsattack idag.. men det känns rätt så ok idag.

Söndagens träning blev bröst och biceps, 15min crosstrainer som uppvärmning och 30min på motionscykel som avslutning.

Lördagsmorgonens pass blev endast axlar och cardio. 15min på crosstrainern och 30min i roddmaskin. Sedan bar det iväg till Helsingborg till väninnan för bastu med kallbad. Fast "chicken" som jag är så blev det inget dopp denna gången för mig (det var +1,5 i vattnet). För lite mer än en vecka sedan vaknade jag mitt i natten av kramp i den vad som är "oskadad". Läskigt! Antagligen mens kombinerat med förkylning/bugg i systemet. Så inget kallt om benen på ett tag här! "Peppar, peppar" för att slippa influensa!!!

 Där står de i väntan på nästa set

 Japp, många hantlar finns det!

Fredagen blev cardiopasset "from hell"...
30min löpband + 15min crosstrainer + 10min i roddmaskin + 15min crosstrainer + 10min roddmaskin + 15min i crosstrainer + 15min cykel! Sen var jag trött och svettig! Roade mig som vanligt med Gladiatorerna på kvällen

Lite bilder på gott och blandat från sportlovet:

 Mmmm... Nachos med köttfärs (ja den finns under osten), såser och grönsaker

Glutenfri pannkaka, vaniljglass och hemlagad chokladsås....Slurp!


 Popcornsportioner till barnen inför filmvisning på fredagseftermiddagen


Jag har lekt lite med nya kompaktkameran, kvällsmaten igår:





Har just gjort betalorderna på banken, roat mig med att uppdatera här, nu väntar en sen kvällsmat...Mmmm... Gokväll på er!

Söt skapelse från jobb gjort av cernitlera och pärlor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar