torsdag 21 februari 2013

Lax i stora lass!

Har blivit två dagars vila från gym. Men det har varit skönt!
Kommer att köra några dagar på raken nu.

Angående rubriken på inlägget:

Igår stack jag iväg och handlade ett lass med lax....

 40 portioner blev det, när allt var skuret och förpackat belönade jag mig med ett glas rött


Idag har jag ätit lax till middag på jobb. Vår härliga kökspersonal har gjort egen lunch i några dagar nu.
mycket godare än det vi får färdigt levererat till oss i vanliga fall!
Igår var det kycklingfiléer med pommes och bearnaisesås...Mmmmm...
Hade kunnat bli en vana att äta på detta viset.

 
Mmmm... ungsstekt lax, kokt potatis, broccoligratäng, sallad och kall örtsås....


Nu på kvällen besökte jag Rå Epok, Lund med en väninna för lite mer lax... Rå denna gången.





Kan bli lax i rökt form hos väninna på lördag, gott! Mycket fisk, men det är gott!

Dagens sportlovsaktivitet blev filmen "Hotell Transylvanien" på Kino här i Lund. Vi gick ner till stan, det och att jag cyklade fram och tillbaka till stan igen senare för att äta sushi fick bli dagens motion.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar