söndag 10 februari 2013

Redan söndag igen?

What? Vart tar tiden vägen... Ja, jobb och träning tar upp en hel del tid...


Känner mig rätt flitig när det gäller aktivitet på gymet denna veckan.
Har dessutom börjat skriva ner lite träningsdata. Vilka övningar, hur tungt, antal reps och set... Känns som om jag vill ha lite mer koll och lite mer resultatpress på mig själv.
Då det är mycket sjukdom runt omkring mig har jag försökt få mycket sömn som går och inte hållit kosten på minus.
Har man tur slipper man undan skiten, läste i tidningen idag att det är tre influensor som härjar oss samtidigt...

Ja, det hade minsann motiverat mig!


Idag har jag kört ben och vader, avslutade med 15min roddmaskin.Benen var rätt slut så ingen cardio som involverar dem när passet är slut! Det tyngsta blev knäböj med 80kg.



Igår körde jag igenom bröst, axlar, triceps och biceps. Usel bänkpress, men det är inget nytt... Har ingen motivation för den övningen eller armar/armbågar/handleder som gillar den... Men det ska bli mer av den varan framöver likväl! Jag värmde upp på crosstrainern och avslutade med 30min skitjobbig trappmaskin.

 Snöfall = snöänglar

 En liten förvirrad nyckelpiga hittas av barnen, de gör ett hem till den och letar reda på mat



Fredagen blev både "matrik" och träningsflitig. 60min crosstrainer och 15min på roddmaskinen. På kvällen grisade jag med chips till gladiatorerna... Straffet kom på natten då jag mådde rätt sunk av allt salt och fett... Samlade på mig minst 1.5kg vätska med på kuppen... Så inga formbilder nu...

 Vacker morgonhimel på väg till jobb

Ryggpass blev det i torsdags... 80kg marklyft som mest och 12kg/hantel efteråt. Tung dag, med ont i leder och elände. Men det blev ett pass i alla fall och mycket träningsvärk gav det mig.

 På utedagen gör ett barn en snöigelkott, visst blev den fin!?



 Kattörhängena ger mig komplimanger från barnen


Tisdag och onsdag var gymfria. Hade en väninna på besök i tisdags. Vi gottade oss med mat och dryck :-).
På onsdagen snokade vi runt en lägenhet som kommer bli ledig... men barnskrik, hundbjäbb och trafikljud fick oss snabbt att tappa intresset för denna...

 Så här uppfattar någon mig... Barnen har fått välja en bild på personalen i huset att måla av. Jag ser glad ut i alla fall. Jag hade långt hår på bilden

Löpbandet gick varmt i måndags... 1timme gick/sprang jag på det, tog ut de sista krafterna med 20min på motionscykel som avslut.

 Variation, sallad med räkor, mums!





Ibland testar jag nån ny grönsak, den här bar helt ok!



För precis en vecka sedan hade jag ett pass med bröst, axlar, biceps och triceps... Blir en del gjort ändå när man summerar det hela.


Suktar efter den här nu!


Tycker att när min mobilkamera överlag ger mig bättre bilder än min kompaktkamera... Då är det dax att se sig om efter nytt! Denna kan man ta med under vattenytan... Kan se mig själv ligga och bubbla med mitt cyklop och snorkel och fota allt möjligt i vattnet... Han kommer nog vilja dyka och filma med den...
Kan bli en kul sak för oss bägge!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar