lördag 2 juni 2012

Fredagsmys x 2

Fredagen var en dag i det godas sällskap. Inget överflöd på något vis, men av slumpen blev det lite extra.
På jobb bjöd någon på en glass jag har svårt att motså:

Mmmm, choklad, vad är det med kvinnor och choklad?


Hemma så slog jag äntligen till och bakade en kaka, ja, du läste rätt! Min första egenhändigt bakade kladdkaka! Glutenfri givetvis! Recept kan jag dela med mig av senare om någon är nyfiken/intresserad. Då jag bara söker en ursäkt till att fota kommer det nog mer dokumentation om ett nytt bak längre fram :-).

Nyss uttagen från ugnen

Halva kvar, den åkte in i kylen, tar nog slut idag skulle jag tro

Tummen upp från honom



Bilderna från dagens inlägg har jag tagit med nya mobilen, hämtade den i torsdags eftermiddag.
Mycket "lull lull" i den mobilen. Appar och en massa annat nytt att sätta sig in i. Kul med lite ny teknik, men samtidigt är det en hel del som bara är strunt också. Men en bra kamera verkar den ha och det var det som jag var mest ute efter. Efter att de grundläggande egenskaperna var täckta såsom att kunna ringa och skicka sms ;-)


Ovädersmoln... igen! Häftigt!


En oväntad överraskning, sålde mitt granitbord sent onsdagskväll efter att det nästan hade legat sin fulla annonstid ut på Blocket. Nice! Bordet är fint, men usch så tungt och bökigt! Ärvde det efter min bror, hade det uppmonterat i min lägenhet ett tag, men sen beslöt jag mig för att göra av med det.

Ska strax till gymet, har inte riktigt bestämt mig för vad det blir, börjar med lite uppvärmande cardio men jag ska avsluta med bastu i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar