måndag 11 juni 2012

Nämen...

Var tar tiden vägen? Terminen börjar närma sig sitt slut... och lite slut det är jag med. Har inte blivit så mycket datorsittande den senaste tiden. Kanske bra det på sitt sätt, finns ju så mycket annat att göra än att sitta framför en skärm.



Aktivitet har det varit här så det räcker ändå... Tar vid där jag slutade sist.

Onsdagens träning blev en promenad med RunKeeper som mätande redskap... 2.71km blev det i långsam takt. Vi var två som gick och konditionsträning var inte syftet (det var första gången jag testade den appen) Onsdagen var ju en ledig dag, skönt! På kvällen blev jag sugen på thaikäk, så Ha Long fick återigen ett besök, kärestan var middagssällskap denna gången. Lite frestande bilder:


Min mat, kyckling med chili och basilika (stark)

Hans, biff med stark sås

Hupp, jag är klar!

Bra betyg på mat, tallriken helt renskrapad!


I torsdags bar det iväg till min vårdcentral och vaccination för oss bägge. Efter en del diskuterande och rådgivning med personal beslöt vi oss för enbart Hepatit A. Efter sprutan så begav jag mig till "fina affären" för inköp av fler vinglas. Här står de och väntar på att diskas tillsammans med min kvällsmat för dagen: nötfärs med nykokt grön sparris, tomater, c-vitamin och te.



Gick sedan ut för att testa RunKeeper på en riktig långrunda, tyvärr glömde jag kolla av den regelbundet (vill inte ha pepp i öronen när jag går/springer), så efter 45min hade den tappat bort GPS signalen och sålunda stängt av sig själv.... Bu! Men nu vet jag på vilken gata jag ska vara på min vakt nästa gång jag känner för att kolla avståndet på promenader/löprundor. Efter en del räknande med tiden så blev det i alla fall 1 1/2tim promenad. Inte fy skam det inte!

På fredagen kom barnen genast fram och visade sina fina autografer, en fotbollskändis hade varit på besök på torsdagens eftermiddag.



På kvällen träffade jag några kollegor ute på "After Work" på Stortorgets uteservering, trevligt med lite annat umgänge med dem du träffar dagligen. Svängde inom en "videobutik" på vägen hem och handlade hutlöst mycket godis som jag grisade i mig sen till ett inspelat på dvd'n.



Ett tungt ryggpass blev det på lördagen, ett fult "ostbågelyft" på 105kg fick jag till som max och hantelrodden slutade på 20kg/hantel. Lite cardio lyckades jag få till med 10min löpband och 30min crosstrainer. Avslutade med bastu.



Söndagens träning inkluderade axlar, bröst, triceps och biceps. Cardion blev 10min löpband och 30min crosstrainer. På eftermiddagen blev det en ordentligt storhandlingsrunda, en kul sak vi fick med oss hem var ett nytt spel till PS2, ett Sega collection spel, innehöll bland annat Sonic the hedgehog som jag var väldigt förtjust i att spela förr.

Kissepaus, trist väder, trist utsikt!

Hmmm... katt inspekterar nyinköpen


Idag har jag vilat från gymet, men några cykelturer har det blivit, handlat lite torrfoder till katterna och försök till att köpa hem ett nytt te från Willys.

Jajamän, det får plats 8kg torrfoder i cykelkorgen

Men från Willys blev det inget te inköpt, det var fortfarande slut.
På jobb idag fanns det rolig rekvisita på bordet, även barnen utanför tyckte att det såg spännande ut. Det är tvåorna som skulle spela upp en pjäs.





Jag har nu aktivt fyllt i ShapeUp Club appen sedan i tisdags, rätt vettig faktiskt, men man får kolla upp en hel del själv och lägga in som "egen mat" eller "egen träning". Att som jag idag redan vilja lägga in morgondagens arbetslunch går inte. Jo, om man uppgraderar till Gold member, dvs betalar. Har faktisk inte kollat vad det kostar... Så om jag kommer att göra det eller ej vet jag inte. Gratis är som bekant gott :-).


Barnen jobbar en del med former, även när de har fritt

Kulor är kul!

2 kommentarer:

  1. SONIC!!! Det tyckte jag också var jättekul förr! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, du kanske gillar det än? Ha ha

    SvaraRadera