onsdag 6 juni 2012

Nationaldagen

Jajamän, idag vart man ledig, även från gymet för det är stängt (i alla fall mitt).

Med nya telefonen har jag äntrat en ny värld, världen av appar! Inte mycket har jag laddat ner, men ett spel, ett kaloriräknarprogram och ett träningsprogram så här långt.
Igår började jag använda kaloriräknarprogrammet, i normala fall brukar jag använda personvågen, hushållsvågen, papper och penna. Nu skippar jag papper & penna ett tag. Vågarna lär jag inte klara mig utan oavsett moderna appar :-).



Hur har den senaste tiden sett ut då?
Jo, i lördags bar det iväg till gymet (med bastu efteråt, gött!). Där blev det ingen cardio alls, var helt off på det, men ryggen den fick sitt! Marklyft upp till 100kg, tresiffrigt känns mäktigt! Tycker mig känna av Kreatinet. Orkar lite tyngre och lite fler reps nu. 100kg kändes ungefär som 90kg brukar kännas. Än så länge har jag tagit kreatin i 14 dagar, på burken står det att efter 8 veckor ska man pausa 4 veckor. Uppladdningsfas är 1 vecka med 4 doser/dag. Jag har inte haft någon uppladdningsvecka. Tycker det verkar funka ändå.

Jäpp, så känns det när blodet börjar pumpa runt!

I söndags klämde jag ihop ett ganska rejält program. Ben, vader, axlar, biceps och triceps. 10 minuter löpband och avslutade med bastu. Benen körde jag som vanligt med knäböj, har inte antecknat nån vikt men jag skulle tro att jag landade nånstans runt 70-80kg. När jag planerade mitt pass visste jag om att jag tänkte ta måndagen som vilodag, gymen är för befolkade då. Varför ska alla dit just då? Hopplöst med alla som virrar runt och fyller alla cardiomaskiner och bänkar överallt :-).


På söndagskvällen kom en kompis på besök, hon bjöd mig på mat ute som en försenad födelsedagspresent. Tack för det!
Vi hade siktet inställt på thaimat. Första stället hade slut på sin vegetariska variant (på Thaiway kör de med 5 olika maträtter/vecka) , så vi fick söka oss vidare. Det fick bli ett nytt ställe, Ha Long, ligger på exakt samma ställe som Buachoom låg förr.
Hur kan jag summera vårt besök? Bra, snabb och trevlig service. Maten kom snabbt, servitrisen visade stort tålamod inför våra önskemål. Jag ville inte ha nåt med mjöl i men starkt kryddat. Kompisen ville ha milt utan vissa ingredienser. Vi fick bägge vad vi ville ha :-). Efterrätten tog vi hemma, kladdkaka igen, varför ändra på ett vinnande koncept? He he!

Min mat: kyckling med glasnudlar, stark chili, basilika, vitlök och ris...Mmmm! Kunde varit ännu kryddigare

 Hennes mat: kokosmjölk som bas, tofu, räkor och lite annat smått och gott. Glömde be om ett smakprov, får jag inte missa nästa gång ;-)

Mmmm... med vaniljglass

I måndags var det planerad vila, mot Novaområdet för lite shopping. Drog nog hem lite vuxenpoäng med att köpa "finare" vinglas. Efter mycket velande, klämmande, jämförande, vägande i handen, besiktande så blev det två 45cl vinglas från Iittala. Blev lite annat smått och gott med, bla en ny nagelfil i glas då mina andra blev tappad i golvet och sprack...

Orkade bara ta en bild på kartongen...


Igår körde jag bröst på gym, upp till 17.5kg/hantel i snedbänk. Lite cardio fick jag gjort med 15min crosstrainer och 30min på löpbandet.


Frestelser på jobb igår. Lyckligtvis faller jag inte för dessa två varianterna särskilt lätt. Lakrits är ett osäkert kort utan innehållsförteckning (vetemjöl dvs gluten i många sorter) och de hårda karamellerna...nä, smakar oftast mest socker och ger svid i tänderna. Men det såg trevligt ut i alla fall :-)




Imorgon blir det gymvila igen för då har jag bokat in tid för vaccination. Lite extra skydd inför framtida resor.

Avslutar dagens inlägg med en bild full med småbilder, konstnärerna är barn, inte "min" klass dock.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar