fredag 6 januari 2012

Varför inte lite manlig inspiration?

Japp, en kille med i mitt tycke häftigaste fysiken för dagen på Decembercupen i Lund november 2011 var Edward Chan. Edward tävlade i -90 kilo för herrar (senior) i Bodybuilding.

Japp, Janne är lång som jag nämnt tidigare...



Solen tittar äntligen fram idag, hade tänkt mig att se till att komma ut i det vackra vädret, lite pyssel här hemma först. Kanske plantera om lite växter. Ger dem en fin kickstart inför den kommande våren. Senare idag ska våra tålamod testas med att få igång digital-tv. Vi gjorde ett försök tidigare i veckan men då visade det sig att en bredbandswitch som kortslutit nästan hela min lägenhet vid ett tidigare tillfälle var en absolut nödvändig sak för att kunna koppla in digital-tv. Så ett samtal till telia support löste det hela. Måste säga att de var snabba med att skicka ut en ny switch :-).

Idag blir det gymvila, vi körde axlar och underamar tillsammans igår. Axlar är nåt jag verkligen borde jobba mer på, ger mer "balans till fysiken". Träningsvärk i benen idag, men inte så pass att jag har svårt att gå som man kan få ibland.

Köpte två nya sorters glutenfritt bröd igår. Borde väl betygsätta dem när jag väl smakat dem. Får väl samla bilder och sedan dela med mig av mitt omdöme, för hur ofta har man inte fått "korvbröd" som inte är i närheten av vanligt korvbröd (liknar mest en stenhård baugett, dessutom med extra fibrer)? För att inte snacka om glutenfritt hamburgerbröd (på Max och McDonald's)? Ta en bit skumgummi och tugga på, precis samma känsla, blörk!
Glutenfria produkter är rätt kostsamma, så lite recensioner på det kan ju inte skada. Bra reklam till de som anstränger sig och gör goda produkter är verkligen på sin plats så man slipper att dyrt köpa "grisen i säcken".

Vad är det med svenska folket och fibrer egentligen? Man blir ju sjukt gasig i magen av fibrer. Som i sin tur leder till uppblåst mage och mängder av gas? Vad händer sen tror ni?
Nä, ta det lite lugnare där ska ni se att era magar mår så mycket bättre sedan.
 För den som vill läsa mer om glutenintolerans: http://celiaki.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar