söndag 8 januari 2012

Brödrecension mm

Varför inte göra något vettigt medan man väntar på att gymet ska öppna?
Förutom att spela på King, dricka kaffe och äta frukost då? Har ju tidigare lovat att recensera glutenfria bröd. Jag äter inte särskilt mycket bröd (kanske två skivor/dag), men som läget är nu blir det jag äter glutenfritt. Har inte visat antikroppar på test mot gluten, men hela jag mår bättre om jag låter bli all mat med gluten, så jag kör på det!

Första matbrödet ut för recension:

Provena Oat & Carrot rolls


Upptinad och redo för att delas, aningens för tjock för att äta som den är.

Här kan man se att det är morot i degen.

Framsidan



Jahapp, vad tycker jag nu då? Jo, det godaste brödet jag smakat så här långt! Rätt stor och tung bulle, så dietmässigt så rätt "kostsam" om man räknar kalorier. Men i rättvisans namn är den bra mättande med för sina kalorier. Samma konsistens som ett vanligt vetemjölsbaserat bröd. Tror man hade kunnat ge vem som helst detta bröd och de hade inte anat att det är glutenfritt.
Betyg 5 av 5 tummar upp helt klart!

(Jag har sedan tidigare gett omdöme på två olika sorters pepparkakor för glutenintoleranta, finns under etiketten Glutenintolerans på vänster sida längre ner).



Igår blev det cardio på gymet för hela slanten, idag är det bröst och kanske rygg som står på schemat. Testade lite lätt löpning igår på bandet, känns lite i vaden idag, men inget särskilt under tiden jag höll på.


Tömde kameran idag, fann även dessa bilder där.

Yeah, installation på gång!

Lite mer jullovspyssel, hade inte tänkt spara, men en annan vuxen trodde det var ett barns och brände av den. Så då får jag väl spara den likväl ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar