torsdag 19 januari 2012

Henriks torsdag


Jäpp... Lite rubriktorka...

Dagarna har gått fort.. Två dagars träning i rad har det blivit, nu väntar två dagars vila. Igår blev det en timmes cardio och i förrgår blev det rygg och en halvtimmes cardio. Idag blir det shoppingrunda och imorgon ätarkväll med en kompis.


Har haft en liten nagelbitare de senaste dagarna, i måndags havererade min bil när vi skulle ge oss ut på en liten shoppingrunda... Någon shopping blev det icke den kvällen vill jag lova! Totalt tvärstopp precis i en ordentligt trafikerad rondell... Bilen gick inte att köra helt pang bom sådär...  Motorn puttrade på, men att få hjulen att rulla eller en växel att läggas i, nä!
Så vi fick hoppa ur, få väck bilen från rusningstrafiken, upp på gräset brevid rondellen... fundera på vad som kan ha hänt... ta beslutet att det här fixar vi inte själva... ringa svärfar för bogseringshjälp...
Lyckligt lottade som vi är kan han oftast hjälpa till att bogsera vid bilstrul. Stort tack för det svärfar!

Bilen lät förskräckligt under bogsering! Min tanke var nu är det bara att skrota skiten! Det lät som halva underredet trillat av och låg och skramlade mot vägen när vi bogserade den till en verkstad i Södra Sandby. Trodde ungefär att hjulen minst skulle trilla av under vägen... I mitt inre började jag fundera på hur mycket vill jag lägga på denna bilen i reparationer egentligen, vart går smärtgränsen?
Hmmm... vid besiktningen fick den ju inga anmärkningsvärda fel, en dörr som gått i baklås och en lös rem under bensintanken är ju inga dyra "fel". Inga större rostgrejer heller hade killen på Bilprovningen att anmärka på heller. En hyfsad bil helt enkelt, önskvärt hade varit att den dragit lite mindre soppa, men man kan inte få allt här i livet.
Tankarna snurrade ju runt minst 5000:- för att fixa till det uppkommna haveriet, killen från verkstaden ringde just att sa att 375:- blir det för det var en lös bult, det behövdes en ny. Ha ha! Jösses va glad jag blir!

(I Lund lämnar jag inte mina bilar längre efter flera konstiga händelser med mina och familjens bilar efter att de varit inlämnde på reparation... Inga namn nämnda...tills jag vet nåt pålitligt ställe i Lund blir det KB bilservice i Södra Sandby, dem har jag i alla fall hört mycket gott om!).


Några fler bilder idag från julmarknaden i Hjärup, dessa är från min första testrunda med min nya Nikon D700, så det blev en hel del bilder den kvällen. Många blev så mysiga att jag vill dela med mig av några till.

Nyss komna till Jakriborg i Hjärup

Gycklaren står i mitten och uppträder, man kan se en liten pinne med eld sticka upp. Antagligen balanserade han den på pannan eller hakan.

Först när man tittar ser det ut som stenar med fina budskap, men ju mer man läste ju mindre motiverad blev jag att fortsätta kolla... Tex "Vem tar din energi?" "Livet är som en rikedom som minskar i värde", känns inte så himla positivt och upplyftande.  

Ett av marknadsstånden, tror de sålde vin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar