torsdag 12 januari 2012

Redan torsdag!

Jäpp, det har varit en aktiv vecka känns det som. Har bytt arbetstider och arbetsuppgifter igen... Kul, men det är lite mentalt tröttsamt. Nyss hemkommen från ett cardiopass på gymet, kände för att svettas lite grann. 75 minuter blandat blev det.

I tisdags körde vi sista gemensamma passet ihop på ett tag, frikortet till mitt gym gick ut för honom. Det blev biceps, triceps och axlar. Ordentlig träningvärk fick jag, men mest värk i armbågar, händer, handleder och axlar. Har återigen fått bekräftat varför jag inte gör vissa övningar, de gör för ont helt enkelt! Har problem med de lederna, är inte så böjlig där.


Från mysiga Jakriborg i Hjärup

Igår såg jag till att få min bil efterkontrollerad av bilprovningen, hade en dörr som gått i baklås och en lös rem under bensintanken som behövde fixas för att bilen skulle bli godkänd. Bildörren löste min goe pojkvän, mannen med tålamod och list! Remmen under tanken lämnade jag in till verkstad, man hade säkert kunnat fixa själv... Men orka!

Fick handlat hem ett flak kesella efter det. Min absoluta favoritfrukost/mellanmål, lite Funlight i, rör om, sedan är det klart! Bekvämt och bra! Har nu i princip uteslutit all gluten jag kan från min mat. Möjligt något döljer sig i någon krydda jag använder, men förhoppningsvis inte. Nu får man vara beredd på att själv ta med sig mat vart man än ska, det är en knepig matgrupp att undvika och svårt för andra att sätta sig in i vad det innebär att något ska vara glutenfritt. Saker som man inte tror ska innehålla gluten gör det, som tex chips (Pringels är ett märke jag helt undviker) och cornflakes (nästan alla sorter innehåller kornmalt). Då jag ändå håller koll på mitt kaloriintag är det rätt ok ändå. Nu hägrar nåt liknande:

Vanlig rätt hemma hos mig, lax med grönsaker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar