lördag 28 januari 2012

Blev kanske inte så lugn kväll ändå?

Gymvila blev det igår, så ock idag. Men om det blev särskilt lugn kväll det vet jag ju inte... Köpte hem 5kg nötfärs på kvällskvisten och stekte upp :-). Jag är ingen matlagare, men när jag väl lagar mat då blir det "all in". Ca 40 portionspåsar åkte in i frysen idag och en del åt vi upp i form av tacos igår kväll.
Några bilder på "tacosarna" blev det inte, då var jag helt utsvulten och ville bara komma igång och äta.

Det fick bli ny kryddblandning när jag stekte upp min "basköttfärs", har tidigare använt Knorrs kött & grillkrydda, men den innehåller vete så den låter jag bli nu. Istället fick det bli tacoblandning för hela slanten (och vanlig svartpeppar). Men inte så pass mycket att det blir helt dominat, utan bara en hint av smaken så man kan variera sig med andra smaker om man vill.


Ett av paketen, köper bara min nötfärs från CityGross. Har aldrig blivit besviken på kvalitén på nötfärsen från dem.

Nu är det dax att starta med grunden i det hela, men en viktig ingrediens fattas, vad?

Jo, vinet till kocken som förgyller lite extra!

Halva mängden, dvs 2.5 kg stekts upp samtidigt, simultanförmåga om något. Spisen var dock inte lika fin några minuter senare...

Ja, jag gillar vitlök!



Istället för gymet idag får det bli en tur ner till stan och köpa hem lite nytt te från Tehuset Java. Sov ca 9 timmar inatt! Det var behövligt och borde ju verkligen göra susen. Om jag mår som idag så blir det gym imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar