tisdag 18 december 2012

Hyfsat tidigt...

Vaknade rätt tidigt för att vara mig idag. Så lite tid att avvara med datorn redan på morgonen blev det.
Skulle tro att det kan bli ett pass på gym efter jobb idag, men det beror lite på hur jag reagerar på dagens kommande vaccination. Förra gången kände jag mig lite sunkig efter sprutan, men antagligen kommer det bli bättre denna gången då jag redan reagerat på den förut.
Jag blev tvungen att ställa in förra veckans inbokade tid, både pga min egen förkylning och att personalen hade nån kurs de skulle iväg på. Så gott som alla lämpliga tider var uppbokade i övrigt sedan lång tid tillbaka, men sköterskan och jag lyckades finna en tidig morgontid denna veckan som kunde passa. Så den tog jag.

Hopp om att hålla liv i traditionen att träna på julafton som jag gjort i några år på det gamla gymet som hade öppet dygnet runt


Igår blev det gymvila. Åt god sushi på Rå Epok i Lund med en kollega.

Mmmmm... Skulle kanske bara beställa en av sorterna en annan gång? Näää... godast med variation tror jag. Här har jag ändå beställt vilka rullar jag vill ha och ingen vitfisk.

Efter maten hade vi båda ärenden på var sitt håll. Jag skulle ordna lite glögg och glamour och hon lite julklappar och pynt.

I min jakt på mascara som inte luktar parfym så har jag hittat detta märket; Smashbox. Förra gången stod jag och velade mellan Smashbox och bareMinerals. Då föll valet på bareMinerals av nyfikenhet.
Denna gången testar jag Smashbox och ser vilken jag gillar bäst av de två märkena. Smashbox är betydligt billigare, strax under 200:-. Hade lite rabatter att dra av, så jag betalade 120:-. bareMinerals mascaran kostar runt 350:- (hade en del rabatter att dra av den gången med... annars hade jag nog varit tveksam till det priset...).
Hutlöst egentligen med närmare 400 spänn för en så enkel sak som mascara... Men om man tänker på att den varar ca 3 månader och man använder den varje dag runt något så känsligt som ögonen... Ja, då är det kanske inte så dyrt längre? Pallar inte med parfymerad mascaror, många av de andra stora lite mer ekonomiska märkena luktar rätt starkt. Min näsa gillar inte den doften hela dagen... Har tidigare använt mascara från Clinique, men jag tycker inte att den har haft lite dåligt med "färg i sig".



Den är helt svart, det rosa är min tröja som speglas...

Fick mig dock en halvtimmes promenad hem i det trista vädret, så något har jag ju rört mig igår :-).


Lite fjäsk så här i juletid? Fjäsk gillas, lite i alla fall :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar