söndag 16 december 2012

Äntligen!

Så mår jag bättre! Natten mellan fredag och lördag släppte febern sitt grepp om mig. Vilken skillnad det blev direkt, kände mig omedelbart redo för stordåd igen :-). Fast med lite eftertanke så beslöt jag mig för att bara ta det lugnt hela lördagen fast att jag var sjukt sugen på att komma iväg till gymet. Men idag, så är det dax igen! Väntar på att de ska öppna, sedan ska kroppen få svettas lite. Det har gått en hel vecka sedan sist, men förhoppningsvis ska det inte gå lika lång tid mellan passen på ett tag.


Typisk när jag börjar känna mig ok, så börjar kärestan känna sig kass... Hoppas han mår lite bättre idag än igår...

Har gjort stor grop i soffan när jag kollat inspelat, Smulan har njutit minst lika mycket som jag av aktiviteterna.


Mmm...soffmys

Har försökt komma ut en liten stund varje dag och få en nypa luft, det har faktiskt lyckats bli nåt foto på köpet med (kan ju inte låta bli att knäppa bilder....).

Julemys

På Stortorget står denna, notera att pyntet hänger bra bit upp från marken...



I fredags var jag hos min optiker för att kolla ögonen som jag tycker har varit lite bråkiga den senaste tiden. Efter undersökningar och fotograferingar av ögats form så visade sig att allt var bra med dem. Såväl syn som form. Däremot kunde linserns renhet bli effektivare... Tycker jag gnuggar, rengör och sköljer efter konstens alla regler. Men det räcker inte till för en del, jag tillhör en av dem. Så nu har jag ett nytt system att testa.




Man fyller på en vätska (3% väteperoxid), lägger i en tablett (innehåll ej deklarerat, "hemligt patent").




Skaka lite, låt stå för rengöring och neutralisering i minst två timmar (max 78tim).


Ut med linserna ur behållaren, skölj av dem med saltlösning och sätt in i ögonen.
Känner att jag gärna skulle vilja tvätta och gnugga mer.. Men ska inte behövas, får väl se hur det hela utvecklas.
Men redan nu kan jag säga att det är sjukt skönt att inte behöva stå och tvätta och skölja bort allt lödder. Mina stackars torrspruckna fingrar är djupt tacksamma för denna nya rengöringsrutin med... Underlättar att inte behöva tillgång till vatten av "drick-kvalité" när man åker utomlands med. Ett litet I-landsproblem som man slipper med denna vattenfria metod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar