söndag 9 december 2012

2:a advent

Varför går tiden så snabbt?
Känns som om fredagen knappt har hunnit tagit slut förrän det är söndag igen...
Har varit mycket denna veckan, gnäll, gnäll!



På jobb har mycket personal fått stanna hemma med vidriga förkylningar/kräksjukor. Vilket har inneburit att vi som varit kvar och som är någerlunda friska har blivit rätt tungt belastade. Inget ont om de som är sjuka, det kan de inte hjälpa. Men vid denna tiden på året är man rätt sliten... Tur vi haft så mycket snö så vi kunnat vara utomhus och njuta av det tillsammans med ungarna. Frisk luft, dagsljus och inte en massa "stanna- inomhus -och -få -alla -andras -baciller" har gjort att vi som var kvar ändå har härdat ut och haft ganska så kul. Men visst var det skönt när fredagskvällen kom och det var dax att ta sig hem!




Som grädde på moset har vi även haft ett kvällsmöte på jobb på torsdagen. Sen vart man rätt mör denna veckan!

En kolleg hade gjort en utställning/workshop med pappersarbete. Hon är rent fenomenal på detta. Trevligt med inspiration. Man är bara inte så pigg på kvällen....

Trappor




Hämtade min nyreparerade bil på fredagskvällen, skönt att få tillbaka den. Förutom det som felades vid besiktningen har jag fått fixat med c-låset som strulat en del (något var helt paj inuti). Dock lyckades en dörr gå i baklås igår på något vis tillfälligt, får se om det var en engångshändelse eller ej. Ska försöka få in en ombesiktning/omregistrering nu i den kommande veckan.

Igår kom jag äntligen iväg till gymet och tog mig ett ordentligt ryggpass, ska iväg idag med. Nästa vecka ser tuff ut att få tränat ordentligt. Så jag ska försöka köra igenom resten av kroppen idag med ett monsterpass. Igår blev det hantelrodd upp till 16kg och marklyft upp till 90kg. Lite rodd i dragmaskin och några ryggresningar. Ingen cardio mer än uppvärming.
Min egen vikt ligger mellan 53-53.5kg för tillfället, det är jag nöjd med. Ska skala av mer fett men sätter ingen deadline på det hela just nu.


Ett tryck som man kunde beställa på t-shirt, nånstans  från 90-talet. Som jag hittat i en gammal tidning.  Fräck, undrar var man hittar sånt idag?

Imorgon ska jag ta min andra hepatit a vaccination, sedan direkt till frissan för lite färg och klipp.

Tisdagen är obokad, men då ska jag försöka se till att få bilen godkänd på nån drop-in besiktning. Kanske gym efteråt, kanske, kanske kanske...

Onsdagen är min "stängningsdag" på jobb då jag jobbar sent. När jobbet tagit slut väntar julfest direkt med klassens barn och deras föräldrar. Blir säkert trevligt, men tror inte jag stannar så länge.

På torsdag har jag bokat in en synkontroll hos min optiker, tycker det känns som om jag behöver justera nåt med linserna. Får se vad optikern säger efter att kontrollerat min syn och tagit en titt på själva linserna.

Julfest på fredag igen, fast då med mina jobbkollegor. Ingen julmat dock utan nån sorts festbuffé från Widerbergs kött här i Lund. Kan ju bli gott, men jag gillar julmat :-). Får väl vänta på julmat ett tag till.

Till helgen blir det kanske något besök på någon julmarknad... Vi har planer på det, men vi får väl se hur det blir.

Julmarknad i Hjärup förra året

Har sällan haft så mycket inbokat som på den kommande veckan. Det är kanske alltid så för många andra, men jag tycker det är rätt packat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar