onsdag 12 december 2012

Feberonsdag

Japp, febern slog till igår kväll. Så nu får jag kurera mig...

Inget val, bara ta emot!


Känns rätt juligt med all snö nu. Dagens projekt blev att gräva fram bilen och se till att få den besiktigad och omregistrerad. Skönt att ha det fixat, men vilken tid det tog att skrapa bort all is!

Hade en rejäl hög med upplogad is bakom bilen med, men lite gasande och sprättande med bakhjulen fixade den högen för några dagar framöver


Känner igen mig i Nemi, hi hi. En sen är det klippt, bäst att avstå helt eller så njuta ordentligt utan att tänka på mängden kalorier



Tisdagen, ja, då började jag bli riktigt paj, hann dock med ett besök till en kyrka och tittade på julspel. Julspelet tog upp jesu födelse.


Fast nog hade åsnan och fåret rätt stora roller... Ängeln Gabriel var mer åt det häftiga hållet. Efter julspelet bjöds det på saft och pepparkakor. Ungar förnekar ju sig aldrig, så frågorna hur mycket saft/kakor man fick var mer i deras fokus än teatern... Men så är det...

Med tanke på ord som kan kopplas till religion; Hallelujha. Hörde en gripande sång häromdagen på radion när jag var på gymet, var tvungen att kolla upp den på Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=EbO6P-_Zx0Y

Inte lika gripande men "anti-julig" och säkert en klassiker för fler 70-talister än mig. Jag lyssnar på den varje jul och minns när jag var tonåring och gillade punk- och synthmusik :-).
http://www.youtube.com/watch?v=okmVzTKvLc0

Fastnade på Youtube ett tag sedan... Hittade en massa "gammal musik", tex Depeche Mode, Boney M mm. Vilken nostalgitripp!

I måndags var jag hos frissan. nöjd med färgerna och frisyren.


Vad mysigt det är nere i stan! Jag måste se till att få loss den stora tummen och ta lite bilder med "storkameran"! Kallt som tusan lär det vara i alla fall att plåta. Men det kan det vara värt!


Fick även inhandlat nya magnesiumkapslar. Dessa har verkligen gjort att mina krampbesvär har försvunnit till ett minimum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar