onsdag 9 januari 2013

Nu har man varit igång...

några dagar på jobb. Senaste arbetsdagen blev längre än förväntat... De skilda föräldrarna hade missat vem som skulle hämta...hmm... så 45min efter officiell stängningstid kunde jag äntligen bege mig hemåt... Sånt som händer, inga "hard feelings" från min sida, men himla tur man inte bokat upp nåt efter jobbet!
Blev en tur till Lidl med lite proteinkällor som inköpsmål.

 Kesella, keso och Quark & yoghurt

I flera dagar har det klöddat för mig att lägga upp bilder här på bloggen, nu har jag testat att byta webläsare! Firefox verkar fungera i alla fall :-). Bara att inse, XP börjar bli gammal och förlegat, kanske dax för uppdatering? Har just bytt till Windows 8 på jobb.

Idag blev det gymvila, rätt sliten efter att ha kört 6 dagar i sträck på gym. I måndags blev det ben med kärestan. 

 Många byggare gillar sina midjeväskor, ingen nämnd, ingen glömd :-)



Det blev faktiskt vila från gymet igår med. Blev ett besök på ett mastställe i Lund som heter St Michel tapasbar. Vi var några från jobb som träffades för att fira att en av oss fyllt år. Tapas för hela slanten blev det. 4 olika rätter för 195:-

Längst upp till vänster (framför ljusen, bakom ljusen är någon annans friterade bläckfiskar, hu!) Chevré lindad med nåt kött, brevid vitlöksräkor, nere till vänster kycklingspett, brevid nere laxspett

Gott, men kanske lite lite mat för min mage/aptit. Lyckligtvis var det någon som inte orkade äta upp sin potatis och som tyckte att vitlöksräkorna var för heta. Jag ställde upp som mänsklig "doggy bag".

Dagen till ära så hade jag tagit mig tid och målat mina naglar med färg, händer sällan numer... Så lika bra att visa när det faktiskt hänt :-).

Isadora Beetle green

Lite bilder som jag tänkt visa tidigare... Men inte kunnat, så helt "superaktuella" är de kanske inte...

 Dagsformen 5 januari

 6 januari

 Svettigt värre 5 januari

Ha en bra kväll, nu ska jag fixa resten av veckans matlådor, koka ägg och lite annat smått och gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar