söndag 20 januari 2013

Kallt väder & en hel del träning...

Så kan man summera den gångna veckan... Har som vanligt inte blivit så mycket sittande framför dator den senaste tiden. Men det tycker jag bara är bra, blir lätt för mycket sittande där...

Dagsformen idag


 Magrutorna börja så sakteliga krypa fram igen, lite "vattning" i midjan


Idag körde jag enbart cardio på gym. En timme på löbandet (8.15km, blandat löp och gång) och 15min på motionscykel. Får se om det blir vila imorgon. Det ska vara nån "happening" på gym imorgon kväll, så kanske bäst man håller sig därifrån eller ser till att bli klar innan det startar

Igår blev det också löpband, men då som avslutning på passet... Start var 10min på crosstrainern, sedan ett hyfast tungt ryggpass. 90kg mark som mest och 18kg hantelrodd, några få chins i maskin med vikthjälp. 20min cykel innan jag tog ut det sista på löpbandet.

 Totalt hopplöst att få en vettig bild... Något med det röda ljuset lurar mobilkameran... Kommer inte ens ihåg hur långt jag kom... får anteckna nästa gång och inte räkna med att kunna titta på bilder i efterhand...

Fredagsträning blev bröst, axlar, triceps och biceps. 15min på crosstrainern som uppvärmning och 45min på motionscykel som avslutning.

Fredagsfika på jobb, en liten Semper Piruett på tallriken, den glutenfria varianten av Ballerina. Första gången jag testat en sådan. Helt ok, fast jag föredrar nog annat om jag ska äta söta grejer.


Torsdagskvällen blev gymfri, för då hade vi kvällsmöte på jobb. En kollega hade tidigare på dagen tagit fram en jumbopåse med "tentagodis" som hon hade kvar. Smaskade i mig en hel del, så det var lika bra att göra resten av dagen till en "fylla på kolhydrater dag". En del mackor slank ner på kvällen, gott!


 Vi har en liten orädd rödhake på skolgården

 Den mumsar glatt i sig barnens rester

 Snön och vintern kom tillbaka med besked. Min bil är ordentligt insnöad och fryst, så jag har helt frivilligt cyklat till gym hela veckan istället för att försöka mig på att ta mig in i bilen... Går nog fortare med hojen likväl. Givetvis bränner jag någon extra kalori på köpet med, win-win :-).

Onsdagsträningen blev ben, 15min uppvärmning i crosstrainern och 30min som avslutning på motionscykel.Körde maskiner då det var rätt packat med folk på gymet. Tog hela magasinet i en av maskinerna... känns ju lite märkligt....

 Häftig logga på en matta! Hade ju varit fräck på en tröja!


 Jag brukar hacka och skära ihop några dagars lunch/middagssallader på en och samma gång... Sparar en hel del tid. Bara att plocka fram och äta direkt

 De stora för kvällen och de mindre för jobb, skippar man tomat i de som ska vara till lunch senare i veckan håller sig salladen fin och fräsch längre

Tisdagen var ryggträningsdag, hantelrodd och latsdrag var övningarna. Hantelrodden gick upp till 24kg, latsdrag i en dragmaskin där inte vikten säger så mycket... En kvart uppvärming på crosstrainern som vanligt, sedan 30min på den igen efter passet och avslutade med 30min cykel.

I måndags vilade jag, brukar ju vara rena rama galenskapen på gym den dagen då alla helt plötsligt ska dit och dra i allt som kompensation för helgens synder... Extra många nu då det är nytt år och nyårslöften som ska hållas :-). De tröttar nog snart ut sig, hi hi!


 Mitt morgonsällskap sviker mig sällan, från i morse

 Så kul och sant!

Filter i Photoshop kan vara kul att leka med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar