onsdag 2 januari 2013

Första inlägget 2013

Känns konstigt, 2013... Lär nog säga fel årtal i nån vecka...

Snart bär det av till gymet. Igår hade de stängt, så vila fick det bli då. Kunde ju likväl behövas då jag var ordentligt drabbad av träningsvärk i de flesta kroppsdelar!

Handlade lite mat och slappade i största allmänhet igår, behövs riktigt slöa dagar då och då med. Bara plånboken som fått jobba hårt.... Att fylla upp bilen med bensin känns som ett litet rån varje gång...


Nyårsaftons förmiddag bjöd på ett träningspass: rygg, triceps och biceps. Svettig cardio på crosstrainern 15min + 30min. Kändes bra att svettas lite, lite mer sånt tror jag det får bli!

På kvällen blev det ett stillsamt firande med delar av familjen. Vädret var inget vidare kul med regn och blåst, så vi struntade i att ta oss till Lundagård för att titta på fyrverkerierna som vi gjort några år förut.

Mobilen tar inga dunderbilder precis... men bättre än inget alls!

Lite bubbel för att fira nytt år


Söndagen den 30/12 bjöd på benträning med kärestan, fick sjuk träningsvärk efter det! Sitter i lite än minsann.

Lördagens träningspass blev intensivt, bröst, rygg, axlar, lite armar med kärestan,sen snabbt in i bilen och körning i dimman upp till en kompis i Helsingborg. Väl framme så ägnades många lugna timmar åt bastu o dopp i Öresund. Gött!

Dimmigt som tusan....


Fredagen blev en härlig dag med långritt på schemat på förmiddagen. Jag blev återigen bortskämd med en dunderhäst, Sleipneir! Pälsen har tjockat till sig ordentligt sen förra ritten. Härlig häst, härlig tur och vädret blev fint som på beställning!

Typiskt islänning, helt avslappnad tills det är dax

Ska du inte hoppa upp nån gång?

Fikapaus för oss människor, och vilopaus för pållarna. Observera den blöta magen och benen, vi (ja, hästarna då) gick över en flod med högt vattenstånd. Den som inte hissade upp fötterna blev blöt! En av hästarna var för låg och fick gå över en bro. På tillbakavägen tog vi alla bron för säkerhets skull. Rätt kall och fel årstid för att bli dygnsur ifall nån häst faller för frestelsen att lägga sig i vattnet...


Lite pyssel här hemma har det blivit med, jag fick ett vitrinskåp av en i familjen. Till slut fick jag loss tummarna och satte in min samling med ryska dockor i det. Det är lite ojämt placerat, men jag räknar med att utöka samlingen när jag snubblar över nån fin docka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar