lördag 5 januari 2013

Cardio för hela slanten idag!

Ja, så blev det idag. Började med 30min på crosstrainern, körde sen 15min roddmaskin, 15min motionscykel och avslutade med 30min på löpbandet. Blandade gång med lättare löpning.

Det har blivit rätt intensivt med träningen den senaste tiden, vi har kört en hel del ihop då jag gav bort ett tillfälligt träningskort till honom som jag fått av mitt gym. Nyttigt att testa lite olika saker från varandras träning, man gör en hel del olika saker på olika sätt. Den andras "vardagsövningar" blir nya övningar att testa. Träningsvärk på nya ställen kommer som ett brev på posten :-).

Igår fredag körde vi ben ihop, jag körde en del cardio dessutom (30min löpband, 6min motionscykel och 15min crosstrainer).
Kul med Gladiatorerna på "dumburken" varje fredag kl 20 som startat igen!
På torsdagen körde vi  triceps, biceps och axlar. För mig blev det tricepsövningar som jag inte brukar göra och muskelgrupper i "fel ordning". Men förändringar kan vara bra. Sjuk träningsvärk i yttre tricepshuvudet i alla fall. Kan knappt klia mig på ryggen :-). Mina axlar, armbågar och handleder plågar mig rätt ordentligti vissa övningar, måste börja utsätta dem för rörelser de inte riktigt gillar för att se om de kanske blir lite mindre stela/smärtande. Funkar det inte får jag väl finna mig i att jag bör undvika vissa övningar.

I onsdags var det bröst på schemat för min del (han körde annat med) och så lite cardio(10min löpband, 30min crosstrainer och 12min roddmaskin). 

Rätt mör idag, men på det igen imorgon!

Hade några bilder som jag tänkt lägga upp, men blogger vill inte idag...

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar