söndag 13 januari 2013

Cardiopass....

blev dagens träningsinsats. 45min på löpbandet (sprang och gick i intervaller, inget tempo att skryta om, bara en mjukstart för att kolla löpformen), 15min på motionscykel och avslutade med 15min på crosstrainern. Som grädde på moset svettades jag bort ytterligare vätska i bastun.

Igår var det ridning som stod på schemat :-). En 2,5 timmars tur blev det. Vill alltid mer och längre... men fingrarna hade tagit kål på mig om det varit så igår. Det var ordentligt bitigt och blåsigt. Ett par varmare ridvantar hade inte varit helt fel såna dagar.
Förutom en härlig tur med vackert väder fick jag även se ett par Glador leka med varandra i luften, en extra  trevlig bonus tycker jag.

 Folda (osäker på stavningen...) på väg mot fikan när vår guide på turen stoppar henne. Klart pållen passar på när jag bara snabbt tänker ta en bild....

På lördagskvällen firades det att en ur familjen fyllde år. Blev go mat och lite gottande med glass och annat smask. Smask och gottande blev det i fredags med till Gladiatorerna, så nu får man skärpa sig i veckan om man inte vill lägga på sig extra fyllning här och där... och det vill jag inte :-).


Fredagslyx på jobb! Den som sällan äter bröd och håller diet vet nog vad jag menar när jag tycker det är lyx med äggmacka (med bregott under äggen), mmmm!

I torsdags körde vi vårt sista gemensamma pass då hans "prova på kort" på mitt gym tog slut.
För min del blev det triceps, biceps och lite cardio (30min crosstrainer och 15min cykel). Han körde på lite fler kroppsdelar. Har lyckas översträcka något i min ena axel, så den plågar mig. Den blev inte bättre av att hålla tillbaka den urstarka kusen jag red igår... Men den får väl helt enkelt bli bättre snart!


Börjar klia i avtryckarfingret... får väl köpa snittblommor någon dag och skjuta loss!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar