onsdag 30 januari 2013

Januari närmar sig slutet

Idag blir det vila från gym men tvätt och småfix här hemma. Imorgon bitti kliver jag upp lite tidigare än vanligt och ska gå iväg på mammografi. Verkar som om jag blir kallad vartannat år nu när jag passerat 40.

 Gnällig gubbe på ett dass på jobb

Igår körde jag ben och vader, gymet var invaderat av allsköns idrottslag och full rulle på de vanliga motionärerna med. Så återigen ett benpass med maskiner. Vill jag köra ben med knäböj och fria vikter får jag nog satsa på att ta det ett helgpass. Förutom ben och vader blev det lite cardio med. 10min uppvärmning i crosstrainern, 20min i roddmaskinen efter benpasset. Avslutade med 15min motionscykel. Cyklade dessutom till och från gymet, känns flitigt.

 Dagsformen igår den 29/1

 Armådran kikar fram mer och mer


Barnen fick rita sin version av Big Bang i temat rymden som vi håller på med nu... Otroligt fina skapelser de flesta gjorde!




I måndags hade jag en kollega hemma med sjukt barn, så jag fick ta klassen själv. Vi roade oss ett tag med "hänga gubben". Ett barn gjorde denna söta mening, måste ju bara tas en bild av eller hur!?



På kvällen hade jag  frissan inbokad, täckte upp de grå och fyllde på slingor med färg. Så nu var man fin igen.


Cardio för hela slanten blev det i söndags, 60min löpband, 20min roddmaskin och 10 trötta avslutande minuter på crosstrainern.
På eftermiddagen tog vi med oss svärföräldrarna ut på landet för att "snoka på hus". Vi har sett ett på Hemnet som verkade spännande... Men ack, alldeles för mycket trafikoljud... Ingen av oss vill/orkar med att lyssna på det...




Ryggen fick sitt i lördags, mark upp till 70kg, hantelrodd upp till 22kg (ont som tusan i ena handen... min cykelvurpa spökar fortfarande). I övrigt så märktes det att det var "löningshelg". Nästan helt blåst med folk på gym. Bara de "vanliga" envisa gymarna där, resten brände väl  upp pengarna på Nova och inhandling av  mat.

Vilodag blev det i fredags, grävde/skrapade fram min bil och köpte lite till katterna. Summan på kvittot rätt speciellt.

Nu rullar vi igen!



Tittade på Gladiatorerna och gottade mig med spaghetti och köttfärssås på kvällen, mmmm..

Fredagsfika på jobb



Bröst och cardio med avslutande bastubad blev det i torsdags. Ont i hand och handled så det kändes inget vidare att hålla i hantlar och stänger mm. Men ett kort pass är bättre än inget alls Cardion bestod av 30min cykel och 15min löpband.



 En söt penna kikar ut ur en elevs pennskrin


En ny bekantskap för mig! Kollar hela tiden efter nya spännade örtteer då jag sover mycket bättre om jag begränsar mitt intag av koffein.
Detta kan jag helt klart rekommendera! Gott! Jag har druckit det med mjölk i. Köpt i en vanlig mataffär.



Rivningen bredvid min arbetsplats går vidare... Nu är det inte mycket kvar, snart börjar de bygga upp en ny lokal här som kommer att tillhöra vår skola.



Denna kommande helg ser jag fram emot en kortare turridning med efterföljande privatlektion. Två olika hästar kommer det att bli.
Lite pirrigt med privatlektion, men jag tror det kommer kännas bra efteråt och jag kommer få mer klarhet i vad jag kan och vad jag kan behöva bli bättre på.
I slutet på februari kommer ridskolan igång igen och det ser jag verkligen fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar