torsdag 1 november 2012

November startar idag

Jösses, var tar tiden vägen? Sist jag skrev nåt här är ju mer än en vecka sedan...
Well, jag prioriterar inte datortid när jag har annat att göra.

Torsdagen bjöd på rygg, biceps och tricepsträning, mycket till cardio blev det inte, lite uppväming i crosstrainern. Hantelrodd upp till 20kg.

Formen den 25 november


Frukttryck med barnen i början på vecka 43


Vi var på besök på Ica där barnen fick undervisning av en anställd om frukt och grönt. De fick smaka på lite olika frukter och grönsaker, gå en tipsrunda i butiken.
Som grand final fick vi med oss ett helt lass med frukt därifrån. Tack Ica!

På fredagen förberedde jag frukten till en liten minifest för barnen,
medan kollegan hade veckans utvärdering och högläsning

Någon snäll själ hade köpt Sempers brownies till oss glutenintoleranta, kremerade min i micron...


Barnen är stenhårt igång och pärlar....

Överallt pärlas det


Strykjobb till mig

Förra veckans gulligaste: - "Ann, när jag ser din vattenflaska så vet jag att du är här, nära". Nawhh!
Jag var visst saknad när jag var borta tre dagar från jobb när jag tappat rösten :-)


I fredags körde jag igenom bröst och axlar, 40min cardio blev det på crosstrainer. När jag kom hem så blev det bakning av tre stycken kladdkakor inför lördagens födelsedagsfirande.

Öhhh... Är det lämplig reklam alltid? Här från appen FatSecret


Lördagens träning höll sig till biceps och triceps, en timme cardio på crosstrainer och motionscykel. Sedan bar det iväg för att ha kalas på kvällen. Goda paprikor i ugn med ris till och smarrig kladdkaka med vaniljglass till efterrätt, mums!

Mmmm... hungrig fotograf!


Någon var tvungen att pilla på kakan innan servering, du vet vem du är!

Nu så blev det dax!

Min första portion... det blev fler :-)



På söndagen testade jag flåset på löpbandet, 30min + 30min på löpbandet med en kisspaus emellan blev det. Kändes bra men vaden blev allt lite ansträngd efteråt. Kokte mig själv i bastun efteråt.



Smulan gonar sig!

Tittut!


Måndagen bjöd på ryggträning, egentligen var det ben som stod på tur, men söndagens löpning tog hårt. så det fick bli rygg. Upp till 24kg i hantelrodd blev det. Körde 45min cardio på crosstrainern.


Någon frestar på jobb!


I tisdags bar det iväg upp till Helsingborg för bastu och kallisbad med väninnan. Fast jag var en riktig chicken, doppade bara fötterna upp till fotknölarna. Känner mig inte riktigt i form efter förkylningen än och min vad var halvkrampad redan... Kallt vatten på det känns inte nyttigt!
Får nog fler chanser att testa om jag vågar senare i år.

En av väninnans tavlor, diggar den!


Igår var det halloweenfirande med barnen. Pyssel och utklädnad för hela slanten. Till eftermiddagsmellis blev det pizzamackor.


Mycket glitter blev det

Pizzamackor

Idag har jag kört ben och vader. Lite cardio på crosstrainern som uppvärming och lite rodd som avslutning.

Slut i rutan för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar