lördag 17 november 2012

Nämen...

nu har det ju gått en hel vecka igen... Ja, jag är inte så flitig med bloggandet just nu... Men nu skriver jag lite i alla fall.

Morgonsällskap

Dagens träning bjöd på bröst, axlar, triceps och biceps. Värmde upp 10min på crosstrainern och avslutade med en timme på den samma. Svettigt värre.

Yeah, hot! Reklam från 90-talet

Igår var det ost och kexkväll... Så ingen träning mer än för käken då.

Från fredagsfikan på jobb, en av de som bjöd är själv glutenintolerant, så det blev mycket att välja på denna gången. Trevligt som omväxling


I torsdags blev det cardio fördelat på crosstrainer och gångband. Avslutade med bastu, gött!

Onsdagen bjöd på ett ryggpass, slet och drog i lite olika övningar och när jag väl avslutade med hantelrodd hade jag ont! Ryggen har nog fått en del stryk, vet inte om det är den envisa förkylningen som ställer till det. För jag har inte gjort något fellyft eller vridit mig på nåt sätt... Kanske skakar ridningen om hela ryggmuskelaturen, så jag behöver mer vila?

Björgunn gav mig en rejäl match i tisdags, hon var ordentligt pigg, så jag fick känna av hennes motor ordentligt. Kul häst! Men hon kräver sin ryttare, känner mig rätt mycket som nybörjare emellanåt. Men det är bra, vi lär oss bägge av varandra. Att rida islandshäst är INTE som att rida vanlig ponny eller halvblod. Men kul är det och jag vill fortsätta till våren. Drömmer om tripp till Island med för mer äventyr.



Måndagskvällen tillbringade jag med en väninna och en hög med ostar och kex, mmm, gott!

Söndagen bjöd på ett kyrkobesök då en i familjen konfimerades, kärestan körde och tränade efteråt, jag promenade hem genom stan. Klarade mig precis undan regnet.



Lagade lite mat med den helgen, oftast pallar jag inte hålla på så mycket med det. Får oftast bli sallader med keso/ägg/nötfärs/lax eller liknande till. Men nu börjar salladspriset farar iväg, så jag kommer satsa lite mer på andra tillbehör till proteinet än sallad. Kanske mer tillbehör som tex kokt potatis/rödbetor/broccoli/blomkål, wokade grönsaker och liknande.

Vill inte ha chili på fingrarna, rengör linserna på kvällen, så inget sånt in i ögonen!

Rödlök och vitlök

I med chilin

Mycket röd paprika, den är billig nu

Wokblandning, gold (Felix?) tror jag den heter

Ägg, visst ser det ut som en gubbe?

Klart att ätas


Nytt kaffe har det blivit, rätt milt, köper nog något annat nästa gång.



Känns som om man har en del inbokat framför sig.. besiktning av bil, Decembercupen, tid för vaccination och frissan på en och samma dag. Julfester X 2 på en och samma vecka... Säkert ingenting mot vad en del andra har, men känns som mycket för min del.


Barnen har dekorerat

En stor kran på bygget, många lustiga maskiner där emellanåt

Jäpp, skräp kan både vara kul och färgglatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar