fredag 23 november 2012

Freeeedag!

Det har varit några dagar med smärta i kroppen. Det har knakat och sprakat på olika ställen. Gjort ont och uppvisat blåmärken i olika färgstadier. Det är inte meningen att man ska ramla när man är vuxen!


Dagens fika, bortskämd igen med glutenfritt :-)


Kom iväg till gym idag för första gången sedan jag "glatta med cyllan" i måndags. Ben i olika maskiner blev det då de fria vikternas stänger och ställ/racks alla var upptagna. Tio minuters uppvärming på crosstrainern före benpasset, sedan bara ben och vader. Lite lättare än vanligt då jag hade svårt att hålla mig fast i handtag med ena handen. Men bättre lite än inget, skönt att ha kommit iväg igen. I helgen lär det nog bli några rejäla pass!

Lenda Murray, en f.d Miss Olympia att inspireras av



Igår var det dax att besiktiga bilen, det gick sådär... blir till att lämna in på verkstad. Inte förvånad eller besviken, den har ju dock ett par år på nacken. Är nöjd annars med den och den passar mig fint.



Ridning blev det i alla fall i tisdags, även om hand/arm var lite sådär dagen efter kaset på isen. Men envis är jag så det gick rätt så ok ändå. Lindade hand och handleden med elastisk linda så gick det rätt bra. En av de andra som går på ridskola samma tid som mig hade haft värre otur, den stackaren hade halkat/trillat i en trappa och brutit revben... Lär nog inte sitta upp på en häst mer i år.
Jag fick rida Björgunn igen. Härlig häst, men säg vilken islänning som inte jag gillar? Har gillat dem alla än så länge :-). Kolugna när de inte ska arbeta, sen en krut som heter duga när man vill!



Någon har satt upp på anslagstavla på personaltoan

Komma upp sig här i livet, bättre utsikt


I onsdags hade vi en nätverksträff på en annan skola, då får man passa på och "snoka och sno" andras ideér, de här gillade jag och en av mina kollegor starkt!

Barnen har skapat fritt på ett stort papper. Pappret har delats i olika bitar, en vuxen har fyllt i de svarta konturlinjerna och slutligen lackat över hela bilden . Läckert som tusan!

Samma här men med ojämna kanter

Tygbitar

"Mina" ungar har skapat med en kollega när jag var och tittade på de vackra sakerna ovanför. Visst märks det att det börjar närma sig första advent och jul?



Fick en bild från långturen, underbara Sleipnir

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar