onsdag 28 november 2012

Mitt i jobbveckan...

kommer onsdagen. Lika många dagar kvar att jobba om man jobbar mån-fre. För mig innebär onsdagen mest möten och planeringar.

Med största sannolikhet blir det gym ikväll, behöver man motivation så kan man ju tänka på denna kvinna och ta i lite extra i övningarna!

Lenda Murray, vilka muskler!


Näst sista ridskolelektionen igår, kan inte fatta att det gått så fort! Superkul med ridningen, har anmält mig till vårens ridskola. Kommer bli många veckor utan ridskola innan det kör igång igen. Får väl se till att rida några turer emellan.
Det jag inte kommer att sakna är körning ut till stället. Det har varit rätt jobbiga mörkerkörningar med regn och dimma. Har svårt för alla ljusreflexer i mörkret. För mig får alla billampor och annan belysning extra ringar som strålar ut som maskrosor....
När man är framme efter mörkerkörningen känns det nästan som om axlarna är uppdragna till nacken och kramp i händerna av ratten. Lyckligtvis har vädergudarna varit på min sida så jag sluppit is, snö och halka i alla fall! För det är jag djupt tacksam!
Är det inte typiskt när man är ute och kör och har en tid att passa att det alltid kör ihop sig på vägen?

Så gott som varje gång jag kört ut till ridningen så blir det segt på vägen... Minst 30km för sakta körs det och den trevliga slumpen att hamna bakom en traktor på motorvägen (med mitträcken...) i regn och dimma... Nåja, ska inte gnälla för mycket, målet är trevligt i alla fall och väl värt allt besvär på vägen.


I måndags blev det gymvila, vi tog en långpromenad istället. Önskar man hade bott närmare naturen ibland så man inte hade behövt knalla runt i bebyggelse varje gång man vill ut och röra på sig. När jag hade hund och bodde i andra änden av Lund hade jag nära ut "på landet" och kunde gå rätt långa fina rundor där.

Lukas i full språng



På söndag är det första advent, jag ser fram emot all dekoration och belysning, det är mysigt och lyser upp i mörkret. En gammal bild för några jular sedan för att påminnas om vad som väntar.




Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar