lördag 10 november 2012

Mör....

Ja, jag har varit sjukt mör, seg och trött den senaste tiden.
Världens segaste förkylning! Fast jag måste erkänna att min förkylning verkar vara en baggis jämfört med min kärestas... Han har varit riktigt paj länge nu.

Dessa lyser upp i mörkret vill jag lova, ett reafynd på Stadium Outlet

Ont har jag både här och där... men mest där, häcken (ischias?). Troligtvis av den nya hobbyn (ridningen) och den lägre fettprocenten på bakdelen... Varför är stolar så förbannat hårda?
Ska man behöva ha med sig en liten sittkudde överallt för att dämpa det hela?
Vikten står på samma 52 -52.3kg till och från. Har slarvat lite den senaste tiden...

Mmmm... det är gott!
Har dock verkligen skärpt till mig med mängden jag köper, sällan över 100gr


Men håller vikten i alla fall. Kan ju alltid lägga in en stöt och droppa kalorierna när jag känner mig i lite friskare och mer mentalt taggad. Lättare att "droppa" kalorierna när man ligger på "normalt intag" (RDI).

Hupp, dagens toalettpose!

Jäpp, så trycker vi till magen lite i en flex med! Jobbigt!

------------------------------

Jag har precis börjat med kreatin igen, det kan nog ge lite extra uthållighet om någon vecka. Kunde inte hitta Wnt, så det fick bli Dalblads.

Den ena snart slut, dem andra oöppnad

-----------------------------

Idag blev det ben, vader, axlar, bi- och triceps på gym. 10minuter uppvärming i crosstrainern. Inga rekordvikter att snacka om, som högst 60kg knäböj.

Igår blev det endast cardio på gymet, 20min crosstrainer och 20min motionscykel, avslutade med 30min i bastun. Hade en riktigt lugn stund i bastun då jag helt slapp sällskap av andra, skönt! Ibland råkar jag ut för nån som vill pladdra, ibland vill man ju bara vara i fred!

Fredagsfika på jobb

Torsdagen och onsdagen blev vila, tisdagen var ridskola igen.
Fick "ny häst" denna gången. Alla de andra ryttarna fick byta pållar denna gången med. Intressant att se hur de hanterade det hela.
Min "nya häst" heter Björgunn, ett sto med mycket motor :-). Ska ridas helt annorlunda än de andra jag ridit än så länge, mycket lärorikt. Fick beröm för mitt sätt att hantera pållen och för att jag tog till mig kritik och genast ändrade på det som var mindre bra.
Fick även "stilpoäng" för mina fransade mockachaps. Får se till att visa dem här vid tillfälle. En gammal 90-tals relik, fula, men de gör sitt jobb i kylan :-).



Ahhh...läppen hänger ner när hon blir borstad

Björgunn

Måndagen fick bli vilodag den med, då söndagen bjöd på ett ryggpass dagen efter långritten... Gick upp till 24kg hantlar i rodd och körde dessutom 60min cardio (crosstrainer och cykel). Mör som tusan...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Garanterat lägre fettprocent på scenen den 1/12!

Nu har en snäll själ ställt upp och köpt biljetter åt oss till Decembercupen i Lund den första december. Ska bli kul! Håller mig till eftermiddagens program. På förmiddagen är det Athletic fitness, är inte lika spännande för mig som resten av programmet den dagen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hittade sån här god klementin på jobbet i veckan,
ser så mycket mer inbjudande ut med lite löv kvar.

Någon tänkte slänga, jag tiggde till mig den


Har varit tvungen att boka lite grejer, lönesamtal med chefen, besiktningstid till bilen, tid för vaccinering av mig själv, träff med vänner, julfest med jobb och lite annat smått och gott. Trist att behöva hålla koll på dagar och tider...men har man något val egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar