fredag 23 december 2011

Semper Vs. Crazy Bakers mm

Så här vid julen kanske man vill ha viss sorts mat även om man är glutenkänslig/intolerant.. Dessa två finns att välja på i de vanliga affärerna.

Framgår nog inte riktigt av bilden, men den vänstra kakan är något större


Gjorde en ovetenskaplig test igår kväll i sällskap av pojkvännen, glögg med tillbehör och ädelost. Semper har enligt förpackningen nytt recept och det märks. Deras nya kakor är betydligt knaprigare än förut. Det testades, luktades, bröts itu, delades med till pojkvännen som jämför med "vanliga" pepparkakor.. Vad blir slutsatsen? Nä, de smakar inte i närheten av vanliga pepparkakor, det visste jag dock redan. Om man vill äta pepparkakor naturella och gillar sötma är Semper bäst. Gillar man mer krydda och med ädelost är Crazy Baker snäppet mer spännande. När det kommer till knaprigheten är Semper väldigt knapriga, lite för bra faktiskt. Crazy Baker är inte fullt så knapriga, vilket jag föredrar. Båda är dock ok om man absolut vill ha nåt som påminner svagt om pepparkakor fast man är allergisk/känslig.


Nu har barnen jullov, vi myser och pysslar tillsammans. Nu är det inte skoldagar utan mysdagar. Igår lärde jag mig göra tråddjur. Trollsländan är första försöket, flugan(?) är det andra. En kul sysselsättning!




Fick även loss tummen och gymade igår. Körde ben och lite cardio. Idag blir det gymvila då jag har en del att göra efter jobbet. Sedan är det lite ledighet på vänt! Träna kan jag göra när som helst på gamla gymet, så det lider ingen nöd på träningsfronten fast att stora nya gymet håller stängt de röda dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar