lördag 17 december 2011

Reklampaus...

Hur tänkte man här egentligen?


Alla spelar nakna? Ungarnas spontana reaktion när de fick se det hela (hänger i lokalen där de har gympa) var "fy vad äckligt", "varför är de nakna?" Ja, vad säger man till en 7-åring? Försökte förklara att det är ett reklamtrix. Tanken bakom var kanske humor, men jag tycker det blev mest fånigt.

Fånig kände jag mig även igår när jag hängde på som medhjälpare till några kollegor som behövde extra förstärkning till en stor barngrupp. De skulle iväg och dansa juldanser runt en gran på ett torg i närheten av skolan. Visst var där en gran på torget och vi dansade och sjöng. Ja, sjöng och sjöng... Vi vuxna sjöng väl mest och högst till publikens stora nöje, barnen drogs runt granen förvirrade. Kul och juligt? Nääää... pinsamt tyckte jag att det var! Små grodorna med publik... En känsla av skam infann sig... Skammen försvann inte av skumtomtarna som vi fick till skänks av den lokala mataffären...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar