måndag 19 december 2011

Fotorunda & mat

Igår kväll drog jag med min pojkvän ut i kylan för att plåta Lunds domkyrka. Sen jag såg den upplyst kvällstid (nu vid julen) så har jag velat plåta den. Men först skulle vi äta nåt ute, för hungriga det var vi. Till vår fasa var favoritstället Buachoom stängt pga ägarbyte! Va!? Det bådar inte gott för framtidens uteätande...
Besvikna och hungriga tog vi oss vidare till ett annat matställe med thaikäk som bekanta till oss ätit hos och varit nöjda med: Mae Yai.

Det är möjligt att man får mycket mat där och att det är hyfsat, men riset! Det var helt kletigt och överkokt. Det är nåt speciellt med överkokt ris, det smakar inte gott! Pajjade det mesta av smaken på resten av maten... Maten var dessutom dyrare än vårt gamla ställe. Ris borde vara det enklaste att få bra... Dit går vi INTE igen på väldigt länge skulle jag tro! Bu!

ISO 6400

En av kvällens bilder, får nog ta ett pass till och ta fler bilder. Då får vi se till att ha lite mer kläder på oss, för det blev riktigt bitigt i kylan snabbt. Vid nästa tillfälle får det även bli lite mer experimenterande med ISO-inställningar och annat kul man kan leka med för att få skarpare bilder. Knepigt nog blev tornen raka upptill men snett vid basen, kanske är den inte rak kyrkan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar