tisdag 3 september 2013

Ny månad o två "premiärer"

September har kommit och igår fick man verkligen känslan för att hösten är på ingång!

Inte så flitig med att uppdatera här för närvarande, men datorsittande är inte min första prioritet om jag har slötid över.

Anslagstavlan vid ingången till kallis

I helgen har jag haft två premiärer, bastu med kallbad och en "vanlig" pizza.
Det var Helsingborg "nya" kallis och ett nytt pizzaställe i samma stad. Nöjd och belåten efter bägge besöken! Tack G för allt! Vi får göra om det snart igen, fast då kanske jag kan få bjuda på pizzan istället?

 Passande grått och blåsigt när man ska basta och kallbada

 Piatzo, så hette stället

 Rökt lax, ruccoloa och pesto. God, men de hade två till som verkade lockande, får ta en annan sort om det bli pizza där fler gånger

Glutenintroduktion
Än så länge har det gått bra med att äta vanliga glutenfyllda bröd. Har även slunkit ner lite annat smått och gott glutenspäckat när tillfälle har bjudits. Än så länge är det för tidigt att ropa hej, men det ser lovande ut. Snart ska jag introducera lite pasta i kosten. Fiberrika bröd-/pastasorter  försöker jag hålla mig undan än så länge.



Träning och kosten då? Jodå, det rullar på, inte så intensivt just nu. Men sånt kan ändra sig rätt snabbt! Håller en vikt jag är nöjd med för tillfället, men man kan ju alltid vara i bättre form. Men det är rätt snabbt gjort om lusten faller på. För stunden är det lagom balans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar