måndag 9 september 2013

Gott gotti gott gott! Men kanske så gott för kroppen ändå?

Har ju kört på ett litet tag nu med att äta gluten igen...
3 1/2 vecka har jag varit igång. Senaste tiden har jag ökat upp intaget en del, mest av en slump faktiskt.
Det har varit födelsedag med smarrig smörgåstårta och så har jag ätit en del vid mellanmål på jobb.
Jag har till stor del medvetet undviket fiberrikt och successivt ökat upp mängden av bröd till frukost (då har man hela dagen på sig att känna hur det landade i systemet).

 Fjäskigt? Ja, men jag gillar det, haha!

Min mage har inte varit så glad sedan igår... Men det kan ju beror på vad som helst...
1. Jag var för tom i magen när det damp ner smörgåstårta?! Knappast mat som ingår i den dagliga rutinen...
2. Det kan vara så att man har nåt som snurrar i systemet... Jag jobbar ju dock med barn, alla vet väl att barn är ena riktiga små "bacillhärdar" :-). En del förkylningar ger magproblem.
3. Kaffe... ibland gör det inte gott i kistan med denna dryck... 

 Mmmm... smarrig hemmagjord smörgåstårta...

Men något som helt klart har förändrats är huden på mina armar. Innan vetemjölets intåg i kosten var huden slät och fin. Nu har det kommit små pluppar, typ "talgknoppar", rätt mycket med på kort tid.

Jag kommer ge detta försök en tid till...
Men om magen fortsätter att "kännas konstig" utan att utvecklas till förkylning, maginfluensa eller liknande är det nog ett tecken på att lägga ner försöket!

Hade varit befriande att slippa undvika gluten hela tiden, men än så länge kan jag inte ropa hej!

 Fjäskiga brev är också bra, har hängt upp detta i "kontoret"



Vi hade utvecklingsdag idag, vi lyssnade på Tomas Kroksmark, en man med en del nytänk.
Vi var i Lunds statshall... konstig konst, tycker jag...


 Vad händer egentligen?

Luncha fick vi göra på egen hand innan det var diskussioner på eftermiddagen, vi var tre som tog sällskap till ett för mig nytt ställe: Café Bel Piatto. Jag tog en lasagne, nåt jag velat ha lääänge. Den var god, säkerligen inte kalorisnål heller :-).




Avslutar med en härlig kvällsbild från häromveckan när det kämpades med höbalar på 200kg/st... Jag hjälpte till med några, beundrar de andras ork! Kände av det i både höft och axel... Börjar man bli gammal och skraltig redan? Näääää...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar