onsdag 21 augusti 2013

Tick tack...

Tiden går snabbt! Dator och tv har inte varit särskilt prioriterade saker den senaste tiden.
I alla fall inte att surfa så mycket, men en del datorspelande har det blivit. Är barnsligt förtjust i mitt Sims 3.


 Volkswagen på rad, en rolig slump när jag gymmat

 Gårdagens solnedgång sedd från bilen, vackert!

Efter sommarens rätt långa semesterledighet kom känslan av att inte vara utvilad när ledigheten väl var slut och det var dags att börja jobba igen. Detta har fått mig att inse att förra årets läsår var tuffare än man insåg när man var mitt uppe i det. Kanske var det även rätt tufft att köra på ganska så intesivt på gym och hela tiden hålla koll på maten samtidigt? Så jag har slagit av på takten en del.

Gårdagens kvällsmat

Jag har bestämt mig att testa livet som hästägare, "lightversionen". Jag har skrivit på som fodervärd åt Pica året ut. Att vara fodervärd är nästan samma sak som att äga en häst rent ekonomiskt, men med den fördelen att du kan ändra dig utan böket att hitta ett nytt hem själv till hästen.
Picas ägare hade nog gärna sett att jag köpt hästen, men jag tycker det är ett stort steg att ta. Nu testar jag först! Så får vi se sen.

 Redo för en tur!

 Igår kväll

En annan test är att jag börjat introducera gluten igen i min kost, det är mer än 1 1/2 år sen jag testade sist... Förra gången gjorde jag nog det mesta fel... för mycket, för snabbt, fibrer och socker i mängder... med resultatet att magen pajja... men av vad? Det kan jag inte vara säker på. Men det tog 2-3 månader innan den var sig själv igen.
Men nu gör jag på ett annat vis denna gången! Vitt fiberfritt bröd (nä, fibrer är inte alltid det bästa för magen...). Har just idag ökat från en brödskiva till två... får se hur det går.
Håller tummarna!
Det är så jäkla besvärligt att utesluta gluten ur sin kost! Det är ju gluten i hur mycket mat som helst..
T.o.m vissa sorters yoghurt innehåller stärkelse från vete (fruktsmaker), det verkar ju lite osökt... men så är det.


Lämnar med en bild på mig när jag trivs bra!

Jag under djup koncentration, Fotograf Aino Laine, maj-13

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar