torsdag 8 augusti 2013

Djurliv på Corfu!

Nu har jag samlat lite energi till bloggen.
Började min första arbetsdag idag på min nya arbetsplats. Dock inga nya arbetskamrater eller nya elever, bara ny skola.

Har sedan jag kom hem hunnit rida två gånger och köra två styrkepass på gymet (rygg/biceps och bröst/axlar/triceps/biceps).
Helt mör i kroppen! Ha, ha, kan nog vara bra med längre vila från gym.

Men nu över till lite gott och blandat från djurlivet på Corfu.
Vi tog en hel del fler fina bilder under vatten, men de håller vi för oss själva ett tag till i alla fall.

 En bläckfisk i det vilda, så jäkla häftigt! En av resans vattenhöjdpunker för min del


 Vacker fjäril, fanns en del andra fina arter med, men dem lyckades jag aldrig fånga på bild


 Någon typ av gräshoppa, var rätt långsam sort och blev säkert ofta nertrampade pga detta


 Det var VARMT ibland! Mycket löspringade hundar och katter överlag på Corfu


 En häftig/läskig snabb krabbart


 Två flitiga myror som samarbetar med en bit av ett kex som jag "råkade" tappa


 Någon slags rovinsekt


 Orädd råtta på en vandringsstig


 Kolla, en sjögurka! Kärestan har fotat


 Svart stor humla


Ödla, kärestan har fotat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar