lördag 3 augusti 2013

Hemma igen!

Igår landade vi på Kastrups flygplats efter 2 veckor på Corfu som är en grekisk ö, placerad uppe i norr nära Albanien. Vi hade vårt hotell i norr i en stad som heter Kassiopi, en mindre stad som inte är särskilt belastad av turister. Vi hyrde bil under hela vår semester och utforskade en hel del på min kärestas initiativ.
Vägarna är smala och på sina ställen rätt håliga. Ibland rena serpentinvägarna och trafiken är tuff.
Lyckligtvis gillar kärestan att köra bil och är en bra och säker förare. Hade INTE velat köra själv!
Naturen är storslagen och jag har aldrig sett så många olivträd i mitt liv som på denna resan!

 Bild hittad på nätet, nånstans... Var bra att ha med sig i mobilen när kartorna inte räckte till. 
Klicka upp för förstoring


Känns lite märkligt att tiden går så snabb!  Både när det gäller tiden som vi var borta och tiden när det gäller själva transporten! På några få timmar kommer man rätt långt bort till en helt annan kultur och miljö. Häftigt!

Mycket bilder har det så klart blivit och en hel del film. Roligaste nya inslaget är bilder/film under vatten!

En sån här kamera har jag som min "lilla kamera" (Olympus Tough, kallad TG-2). Har den som ett komplement till min tunga systemkamera som jag inte vill släpa på när jag är på semester 
eller andra äventyr. Denna är slagtålig och vattentät ner till 15m. Är väldigt nöjd med den!
Bild hittad efter bildsök på nätet.

Vi gillar att snorkla och att ha med sig en kamera under vatten är jättekul! Kärestan är den som är bäst på att ta bilder under vatten och jag är rätt bra på att finna spännande djur, en bra kombination!

Kommer bildbomb så småningom, men först ska vi själva gå igenom alla bilder och även dela vår upplevelse med familjen!



**************************************************

Tusen tack till kattvakterna som gjort det möjligt för oss att resa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar