onsdag 29 augusti 2012

Jogging-onsdag

Fick minsann loss tummen i morse och tog en "före frukost löptur", inga rekord eller så... men det blev gjort! Ett mål i sig bara det! ;-). 4.56km non-stop löpning på 28min. Kör fortfarande med Endomondo,
Runkeeper har jag raderat från min lur. Fast att jag låtit den uppdatera sig var den helt knäpp, så bort med den!

Veckan började med kvällsmöte... säga vad man vill om dem, men god mat brukar det bli i alla fall :-). Mmmm... min laxsallad var väldigt smaskig!


Kylen med allas beställningar.... Mkt gott där!

Min laxsallad


Veckans träning har så här långt blivit en långpromenad måndag kväll på 7.4km.

Gymet på tisdagen: axlar, bi- och triceps, 15min crosstrainer och 15min motionscykel, avslutade med bastu, så gött!
Löpning idag.
Lär nog trycka in en hel del pass till denna veckan, känner mig i ganska så bra form för tillfället, ryggen är nästan återställd efter överbelastningen. Jag får fortfarande vara lite försiktig när jag bockar mig framåt, böjer jag på knäna känns det nästa inte alls.



En vacker ros på skolgården

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommer inte ihåg om jag nämnt det förut, men förra gången jag skulle köpa kesella på Lidl var den slut, så två burkar av Milbona Quark& Yogurt fick följa med i shoppingbagen hem. En av burkarna blandade jag ner Fun Light i, det blev väl ok, kanske lite rinnigt. Andra burken fick följa med på jobb. La ner några glutenfria krispiga flingor. Helt ok mellanmål, dock är ju kesella betydligt mer proteinrikt. Men smidig förpackning till jobbet, så jag kommer ha med mig fler gånger helt klart!



------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu i veckan på jobb har jag lockat igång en hel del barn med att brodera, något jag förr gjorde väldigt mycket och ofta. En hobby som ligger vilande nuförtiden. De mesta färdiga arbeten har jag gett bort, men fotointresserad som jag alltid varit så har jag dokumenterat dem. Några av dem:



Ett Carl Larsson inspirerat broderi

"Frederic the literate"



En bild till från Cypern.... Ahhh... det var varmt och gott där! Ryggsäcken full med badkläder, snorkel & cyklop, 1 1/2L vatten och några bananer. Midjeväskan fylld med kamera, plånbok, snören till packningen och lite annat smått och gott....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar