söndag 26 augusti 2012

Dagens träning & gårdagens aktiviteter

Idag blev det ett lättare benpass på gymet, vill vara försiktig med min överansträngda rygg och min stramande vad. Knäböjen körde jag på till 50kg totalvikt, vader med bara kroppsviktsbelastning, lite crosstrainer som uppvärmning. Vaden börjar bli en grej som jag starkt funderar på att få ordentligt undersökt. Jag är inte typen som springer till läkare titt som tätt. Men nu börjar jag känna att jag vill ha den ordentligt undersökt så jag kan köra igång lite tuffare träning utan att behöva vara orolig för att skada mig permanent.

Igår bar det iväg till en i familjen som för ett tag sen flyttat ut på landet för att kunna bo nära där hennes hästar är uppstallade. Vi har snackat länge om att jag skulle komma och rida, till slut blev det av! För att göra det till ett dubbelt nöje så bestämde vi att det skulle grillas efteråt så att fler än vi skulle uppskatta dagens aktiviteter.

Bilen blir inspekterad

Hämtning från hagen

Mot stallet

I stallet fanns några marsvin som räddats från att bli ormmat

Två söta föl fanns det med, här gullar jag med ett av dem

Till häst för första gången på två år minst... Vi red en runda på ca 40min. Hästen jag fick rida har lite olika krämpor så hon ska ridas sällan och försiktigt, trevligt att jag fick det förtroendet

Mina korvar till grillningen, de var verkligen kryddade!

Såg rätt olika ut...

Värdinnan har en kapselmaskin, spännade! Jag har inte alls hängt med där i den avdelningen. Men helt klart tycker jag att det är kul med tekniska prylar

Flera olika sorters korvar på grillen, kryddiga, vegetariska, kycklingkorv och vanliga klassiska

Härlig solnedgång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar