söndag 12 augusti 2012

Udda filurer på Cypern

Nu börjar jag landa... Blev rätt intensiv start här hemma efter ankomsten från Cypern förra lördagsnatten.

Nöjda & glada över att matte är hemma igen

Någon dag efter hemkomst, första blomningen på en av växterna jag fick från Botan


På söndagen tog jag igen lite träning: Rygg, bröst, axlar, tri- och biceps, 15min på crosstrainern som uppvärming.

Två dagars vila efter det passet, mycket kånkande på jobb med stolar och bord mm, en hel del att förbereda inför skolstart.

Fina, från skolgården

Onsdagen bjöd på ben, vader, lite axlar/bröst, 10min crosstrainer (som uppvärming).

Sedan var det dax för internat med jobbet tors-fre, vi åkte till Skanör. Förutom måsten som arbete, blev det även ett kort dopp i det fina klara vattnet. Härlig sand, det hade jag glömt bort. Den knirrar under fötterna när man går :-).

Rumsnyckel, krävdes tvåhandsfattning för att få loss den ur låset

Badtajm i Skanör

Fikapaus i Skanör

Fika igen...

På fredagskvällen var behovet att röra sig stort efter att ha mest suttit i två hela dagar, så med RunKeepers hjälp mättes sträckan 7.19km upp. En långpromenad, inget löpande.

Igår när jag kom till gym var tanken att testa vaden som fått lite stryk på resan (halkat på stenar, trädgrenar mm), så jag värmde upp med 15min crosstrainer och sedan 30min blandad löpning på löpbandet. Sedan kom suget att lyfta så det blev även bröst, axlar, tri- och biceps.

Inget imponerande, men det blev en bild i alla fall


Det blev en hel del fotande och filmande på Cypern, man ska ju börja någonstans, så jag börjar med små lustiga filurer.

Solbadade oblyg rackare

Samma filur

Läcker! Kolla in ögonen!

Bra kamoflage, fällde upp knalligt röda vingar när den flög


Liten krabba i ett hål under vatten

Helt klart häftigaste upptäckten under resan i krypväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar