onsdag 15 augusti 2012

Ny app, träning/löpning och lite mer Cypernbilder

I söndags begav vi oss ut till Skrylle (ett skogigt frilufts-/rekreationsområdet med löp-/promenadspår) för att testa flåset ihop. 5km på 28.26min var vår första tid.
Till hjälp hade jag RunKeeper, dock fallerade appen på att mäta hela sträckan korrekt. Slog fel på ca 350m, kanske inte så mycket egentligen. Men då programmet även börjat hänga sig och låsa sig så har jag laddat ner en ny gratisapp: Endomondo.
Har kört Endomondo i tre dagar så här långt. Inget att klaga på mer än att den drar nog en hel del batteri, men historiken över utförda pass ger snabb överblick på längd, tid, förbrukade kalorier utan att man behöver klicka in på varje pryl som man får göra på Runkeeper. Får väl se hur den mäter 5km spåret nästa gång vi ger oss ut.

I måndags fick kroppen vila, hade sjuk träningsvärk efter löprundan i skogen! Vaderna var helt ömma, höft/rumpa likaså, ha ha! Det är STOR skillnad på att springa på löpband och ute på kuperad mark i ett spår med grus. Däremot fick kameran jobba! Jag hade storslagna planer på att nu så skulle det fastna lite fjärilar på bild då fjärilsbuskarna blommar för fullt nu... Så ner med hela utrustningen i cykelkorgen och iväg.... Tror ni det var några fjärilar i Botaniska trädgården? Nä, det blåste för mycket så de var nog alla på nåt blåsfritt ställe och väntade ut vinden. Men humlor, skalbaggar och fina trollsländor fick jag på bild istället, inte illa det heller.





Tisdagsträningen bjöd på ett ryggpass, rätt mör fortfarande i kroppen efter löpningen... och rätt trött av att ha kommit igång med jobb och ett mindre kaloridropp. Marklyften slutade vid 90kg och hantelrodden på 22kg. Cykel till gymet och en kort uppvärming på crosstrainern fick räcka i cardioväg.

I morse begav jag mig ut på en löprunda i min ensamhet på morgonkvisten, 4.76km på 30.38min, man kan dra av ca en minuts promenad till starten av rundan och nån minut till då jag efter ett varv var tvungen att ta av mig jackan. Rätt nöjd och mör nu i alla fall!

Lite mer Cypernbilder idag:
Cypern hade en hel del intressanta växter, deras trädgårdsväxter är ju de samma som vi har på fönsterbrädorna inomhus... Några blandade skönheter.


Palmer finns det många planerade överallt, riktigt höga blir de

 Asblommor i hotellets rabatt

Vackra träd översållade med blommor

Riktigt många blommor samtidigt

 På nära håll, ljuvliga

Det finns bananer med... Inga mogna i sikte så fick inte smakat

Många hade hibiscus som häck runt sin trädgård

Fikonkatusar växte vilt överallt

Ogräs? Fanns nära vatten på sten

Antagligen ett av de vanligaste ogräsen, hade en speciell doft inte särskilt njutbar

Den här har jag sett i växthuset på Botan

Till och med tistlarna hade annorlunda färger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar