lördag 25 augusti 2012

Oj, har det redan gått en hel vecka!

Det var ju tusan vad tiden flyger iväg!

Tvättmaskinen snurrar för tredje omgången i badrummet, snart ska micron få värma mig lite havregrynsgröt så man är redo för dagens äventyr. En liten promenad på 3.8km nu på morgonen har jag hunnit med också. Ibland känner man sig flitig.

Veckan har varit ganska aktiv, på jobb är det full aktivitet igen då alla barnen har börjat skolan efter sommarlovet. Har fått ett annat schema själv denna terminen som gör att jag får sova längre på morgonen, men samtidigt jobbar jag senare eftermiddagar med. En dag i veckan stänger jag, dvs jag är sista vuxna personen på skolan.

Den här såg jag i skolbibblan

I måndsdags blev det gym med bröst som fokus, 60min cardio uppdelat på 30min crosstrainer och 30min löpband. Har inte skrivit upp några detaljer om löpbandet, så jag minns inte distans.

Tisdagen bjöd på ett besök hos kompis med bastu och dopp i öresund. Gött! Men det blev lite sent. När jag körde hem var det mer trafik än jag någonsin upplevt. Hade tydligen varit nån fotbollsmatch, så trafiken ringlade lång större delen av min resväg hem.


På väg mot nybyggda "kallis" i Helsingborg

Regler måste man tydligen ha

Från omklädningsrummet, där det ligger en matta på golvet, där går man in till själva bastun

Onsdagen var min senaste arbetsdag, från stängning med en liten paus emellan till ett föräldrarmöte. Blev rätt sent den kvällen med...

Torsdagen bjöd på ett tungt ryggpass, för tungt till och med då jag lyckades sträcka/överanstränga nån muskel i ryggen på ett misslyckat marklyft på 100kg. Nu får jag vara försiktig några dagar så det återhämtar sig snabbt. Knyta skorna är inget jag gör smidigt för tillfället, eller plocka upp nåt från golvet... Känns lite dumt... men gjort är gjort!

Igår fyllde jag på alla mina kaloridepåer, började bra på jobb med en smaskig fredagsfika! Mmmmm... sen annat smått och gott här hemma... Sen spårade magen ut som den brukar, så nu får man vara snäll mot den med i några dagar.

Vilket festbord i personalrummet!

Glutenfritt till oss som behöver det, tack snälla!

Glutenfri hemmagjord cheescake med, mmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar